Reklama
Rozwiń
Reklama

Konkurować przede wszystkim jakością

Aby mieszkanie dobrze się sprzedawało, musi się korzystnie różnić od innych dostępnych na rynku lokali. Najprościej jest konkurować niską ceną. Tyle że jest to droga donikąd.

Publikacja: 23.07.2013 11:52

Sławomir Horbaczewski

Sławomir Horbaczewski

Foto: Archiwum

Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol

:



Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?

Reklama
Reklama

Zalety dobrze sprzedającego się mieszkania winny być natury jakościowej, a nie cenowej. Wtedy też możemy osiągać wysokie marże. I zyskujemy dwukrotnie. To my decydujemy o poziomie marży, a ponadto wygrywamy z konkurencja, która musi zaoferować klientowi produkt zbliżony do naszego pod względem cech użytkowych.

Tymczasem konkurując jedynie ceną ułatwiamy zadanie innym firmom. Konkurencja cenowa jest najprostsza. Tak więc dzisiaj budowane przez nas osiedla muszą być zróżnicowane, zarówno pod względem wielkości, jak i pozycjonowania na rynku. Większość osiedli to tzw. segment popularny, bo odpowiada to dzisiejszemu popytowi.

Dla dużych, stabilnych deweloperów optymalna wielkość projektu to dzisiaj 15 do 20 tysięcy metrów powierzchni mieszkalnej, co oznacza 300 do 400 mieszkań sprzedawanych w jednym okresie w jednej lokalizacji.

Przy dużych znaczących projektach inwestycyjnych, rozwijających całe dzielnice miasta czy przedmieść, korzystne jest dzielenie ich na etapy.  Ułatwia to deweloperowi prowadzenie inwestycji, a nabywcom mieszkań oferuje perspektywy rozbudowy infrastruktury wokół miejsca zamieszkania. 

Ponadto każdy z etapów tak znaczącego projektu deweloperskiego jest traktowany przez banki finansujące inwestycję jako odrębny projekt powiązany lokalizacyjne z sąsiednimi.

Daje to możliwość płynnego, i na z góry ustalonych zasadach, przechodzenia do kolejnych przedsięwzięć inwestycyjnych. Poprawia ich przewidywalność, rentowność i obniża ryzyko finansowania takiego projektu z punktu widzenia banku.

Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol

Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Nieruchomości
Kuszenie klienta. Kto wygra walkę?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Nieruchomości
Gdzie rosną nowe magazyny
Nieruchomości
Lublin. Mieszkania na wynajem z dopłatami do czynszu
Nieruchomości
Warszawa. Chętnych na biura więcej niż nowej powierzchni
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Nieruchomości
Luksusowy hotel Roberta De Niro w Krakowie. Legendarny aktor na placu budowy Nobu
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama