Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol
:
Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?
Aktualizacja: 23.07.2013 11:52 Publikacja: 23.07.2013 11:52
Sławomir Horbaczewski
Foto: Archiwum
Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol
:
Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?
Zalety dobrze sprzedającego się mieszkania winny być natury jakościowej, a nie cenowej. Wtedy też możemy osiągać wysokie marże. I zyskujemy dwukrotnie. To my decydujemy o poziomie marży, a ponadto wygrywamy z konkurencja, która musi zaoferować klientowi produkt zbliżony do naszego pod względem cech użytkowych.
Tymczasem konkurując jedynie ceną ułatwiamy zadanie innym firmom. Konkurencja cenowa jest najprostsza. Tak więc dzisiaj budowane przez nas osiedla muszą być zróżnicowane, zarówno pod względem wielkości, jak i pozycjonowania na rynku. Większość osiedli to tzw. segment popularny, bo odpowiada to dzisiejszemu popytowi.
Dla dużych, stabilnych deweloperów optymalna wielkość projektu to dzisiaj 15 do 20 tysięcy metrów powierzchni mieszkalnej, co oznacza 300 do 400 mieszkań sprzedawanych w jednym okresie w jednej lokalizacji.
Przy dużych znaczących projektach inwestycyjnych, rozwijających całe dzielnice miasta czy przedmieść, korzystne jest dzielenie ich na etapy. Ułatwia to deweloperowi prowadzenie inwestycji, a nabywcom mieszkań oferuje perspektywy rozbudowy infrastruktury wokół miejsca zamieszkania.
Ponadto każdy z etapów tak znaczącego projektu deweloperskiego jest traktowany przez banki finansujące inwestycję jako odrębny projekt powiązany lokalizacyjne z sąsiednimi.
Daje to możliwość płynnego, i na z góry ustalonych zasadach, przechodzenia do kolejnych przedsięwzięć inwestycyjnych. Poprawia ich przewidywalność, rentowność i obniża ryzyko finansowania takiego projektu z punktu widzenia banku.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: ekonomia24
Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol
Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?
Średnie ceny ofertowe mieszkań z rynku wtórnego w ciągu roku spadły w 11 z 12 największych miast. W Krakowie lok...
Browary Warszawskie i wrocławska Kępa Mieszczańska to propozycja Echo Group dla inwestorów zainteresowanych wykończonymi mieszkaniami w prestiżowych lokalizacjach, gotowymi do zarabiania od zaraz.
Chcemy sprzedawać w Polsce około tysiąca mieszkań rocznie, co wydaje się celem bardzo ambitnym, ale do osiągnięc...
Wielopokojowe duże mieszkania często wyprzedają się szybciej niż małe. Ich ceny za metr są niższe nawet o 20 pro...
Majątek fundacji rodzinnej może składać się z nieruchomości, fundacja może zarządzać nimi w interesie beneficjen...
Termomodernizacja budynków to inwestycja, przedsięwzięcie dobrowolne, a nie nakaz, dlatego potrzebna jest edukac...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas