Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol
:
Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?
Aktualizacja: 23.07.2013 11:52 Publikacja: 23.07.2013 11:52
Sławomir Horbaczewski
Foto: Archiwum
Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol
:
Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?
Zalety dobrze sprzedającego się mieszkania winny być natury jakościowej, a nie cenowej. Wtedy też możemy osiągać wysokie marże. I zyskujemy dwukrotnie. To my decydujemy o poziomie marży, a ponadto wygrywamy z konkurencja, która musi zaoferować klientowi produkt zbliżony do naszego pod względem cech użytkowych.
Tymczasem konkurując jedynie ceną ułatwiamy zadanie innym firmom. Konkurencja cenowa jest najprostsza. Tak więc dzisiaj budowane przez nas osiedla muszą być zróżnicowane, zarówno pod względem wielkości, jak i pozycjonowania na rynku. Większość osiedli to tzw. segment popularny, bo odpowiada to dzisiejszemu popytowi.
Dla dużych, stabilnych deweloperów optymalna wielkość projektu to dzisiaj 15 do 20 tysięcy metrów powierzchni mieszkalnej, co oznacza 300 do 400 mieszkań sprzedawanych w jednym okresie w jednej lokalizacji.
Przy dużych znaczących projektach inwestycyjnych, rozwijających całe dzielnice miasta czy przedmieść, korzystne jest dzielenie ich na etapy. Ułatwia to deweloperowi prowadzenie inwestycji, a nabywcom mieszkań oferuje perspektywy rozbudowy infrastruktury wokół miejsca zamieszkania.
Ponadto każdy z etapów tak znaczącego projektu deweloperskiego jest traktowany przez banki finansujące inwestycję jako odrębny projekt powiązany lokalizacyjne z sąsiednimi.
Daje to możliwość płynnego, i na z góry ustalonych zasadach, przechodzenia do kolejnych przedsięwzięć inwestycyjnych. Poprawia ich przewidywalność, rentowność i obniża ryzyko finansowania takiego projektu z punktu widzenia banku.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: ekonomia24
Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol
Jak ma działać wytwórca konkurujący jedynie lub w przeważającej mierze ceną?
O kupujących mieszkania w ostatnich tygodniach roku będą ostro walczyć deweloperzy i sprzedający lokale z rynku...
W dzisiejszych czasach internet to nie tylko wygoda – to fundament współczesnego podróżowania. Korzystamy z niego, by odnaleźć drogę, sprawdzić rozkład jazdy, znaleźć restaurację czy atrakcję turystyczną, kupić bilety, zamówić transport, pozostać w kontakcie z bliskimi i dzielić się chwilą tu i teraz. Gdy w trasie tracimy dostęp do danych, podróż traci rozmach, nawigacja staje się uciążliwa, plany się komplikują, zaczyna też narastać niepokojące poczucie odcięcia od świata. Wakacje bez stabilnego internetu to nieustanny stres, którego można uniknąć.
W III kwartale na rynek dostarczono 398,4 tys. mkw. nowej powierzchni magazynowo-przemysłowej. Wskaźnik pustosta...
Do mieszkań przy ul. Krochmalnej w Lublinie pierwsi mieszkańcy wprowadzą się wiosną 2026 roku.
Stołeczne zasoby biur się kurczą, bo część budynków przechodzi modernizacje, inne zmieniają funkcję. Pustych pow...
Wprowadzenie jednolitego rynku nie będzie lekarstwem na wszystkie problemy – stwierdził na konferencji Warsaw Finance Week Marcin Wlazło, szef Biura Maklerskiego Pekao S.A.
Kompleks Nobu Culture District z hotelem luksusowej marki Nobu, salą koncertową, teatrem i kinem powstaje przy u...
Tworzymy przestrzeń dla czytelników poszukujących wartościowych treści, pogłębionej analizy i sprawdzonych źródeł wiedzy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas