Biurowce - unikalny produkt Trójmiasta
- W Cannes prezentujemy produkt unikalny na polskim rynku – biurowce klasy A i A+, które są dziełem lokalnych deweloperów – mówił w studio „Rzeczpospolitej” w Cannes Marcin Grzegory, wicedyrektor Invest in Pomerania, która jest wspólnym projektem Agencji Rozwoju Pomorza i głównych agend samorządowych odpowiedzialnych za rozwój ekonomiczny województwa pomorskiego. - Rynek biurowy w Trójmieście jest wyjątkowy w Polsce i w Europie, bo mamy na nim deweloperów lokalnych oferujących produkt, który jakością często przewyższa inne produkty na rynku polskim – tłumaczył Marcin Grzegory.
Marcin Grzegory - wicedyrektor, Invest in Pomerania
Mieszkaniowy gigant w Cannes
Jesteśmy zainteresowani pozyskaniem inwestorów, którzy wsparliby rozwój Murapolu zarówno w Polsce, jak i w Europie. Mamy też szereg naszych kompetencji, które możemy zaoferować rynkowi nieruchomościowemu – tłumaczył obecność w Cannes Michał Sapota, prezes Murapol, największego w Polsce dewelopera mieszkaniowego. I dodał, że o możliwościach inwestycyjnych będzie rozmawiał z przedstawicielami kilku europejskich miast. – Interesują nas Niemcy i Wielka Brytania, ale zaczęliśmy też gromadzić dane na temat sytuacji w niektórych miastach w USA. Jest dobra okazja, by dowiedzieć się, jak rynek wygląda z perspektywy przedstawicieli tych miast – dodał Michał Sapota.
Michał Sapota, prezes zarządu Spółki Murapol
Perełki w centrach miast
Orange Polska to nadal biznes telekomunikacyjny, ale nasza firma przejmując Telekomunikację Polską nabyła wiele nieruchomości, które dziś stoją puste lub częściowo puste – mówił Paweł Buchman, dyrektor ds. nieruchomości w Orange Polska. I dodał, że rozwój technologii sprawił, że tak duża powierzchnia nie jest już firmie potrzebna. Dlatego chce ją sprzedać, a pieniądze ze sprzedaży zainwestować w core business – światłowody. - Na MIPIM chcemy zaprezentować nasze nieruchomości, które ulokowane są w centrach miast. Telekomunikacja Polska wywodziła się z Poczty Polskiej Telegraf i Telefon, której placówki były dla wygody klientów lokowane w samym środku miast – tłumaczył dyrektor Buchman.