Hamburger dla bogaczy

Aktualizacja: 07.08.2012 23:53 Publikacja: 07.08.2012 23:52

Hamburger dla bogaczy

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Znana w USA sieć fast foodów wprowadza do menu sałatkę i kanapki z kawiorem i homarem. Kanapki Lobster Surf & Turf Burger oraz Premium Caviar & Lobster będą kosztowały równowartość ok. 55 zł. Japońscy miłośnicy fast foodów będą też mogli zamówić sałatkę (Garden Sensation) z importowanym z Kanady homarem i kawiorem ( ok. 67 zł).

Na razie nowe kanapki i sałatka dostępne będą tylko w Japonii. Amerykańska Wendy's, prowadząca zaciętą walkę o miejsce na zagranicznych rynkach z takimi konkurentami jak McDonald's czy KFC, próbuje zdobyć klientów za pomocą bardziej wyszukanych dań niż w USA.

Wcześniej Wendy's zaoferowała w Japonii m.in. kanapkę z francuskim delikatesem foie gras oraz truflami ( ok. 55 zł). Nie są to jednak wcale najdroższe kanapki sporządzane przez amerykańskie sieci fast foodów. Cztery lata temu jedna z restauracji Burger King w Londynie wprowadziła do menu burgera z japońską wołowiną i białymi truflami za 95 funtów (ok. 494 zł), zapisując się w Księdze Rekordów Guinnessa.

W nowojorskiej DB Bistro Moderne podwójny burger z truflami i foie gras w „królewskiej" wersji kosztuje 120 dolarów (ok. 407,5 zł), a w wersji standardowej – z mniejszą liczbą trufli – 32 dolary (107,53 zł).

Najdroższego hamburgera w lipcu tego roku wprowadziła do sprzedaży nowojorska 666 Burger. Szatańsko droga kanapka kosztuje 666 dolarów (ok. 2170 zł) i składa się m.in. z najdroższej wołowiny świata (Kobe), foie gras, kawioru, trufli, homara. Wprowadzenie tego typu oferty to głównie chwyt promocyjny.

– Ludzie przychodzą, ponieważ mamy w menu burgera za 666 dolarów, po czym kupują zwykłą kanapkę za 6,66 dolara.

I o to chodziło – wyjaśniał w rozmowie z Bloomberg Businessweek 36-letni właściciel jadłodajni Franz Aliquo, przyznając, że najdroższą kanapkę świata kupiła dotąd tylko jedna osoba.

Znana w USA sieć fast foodów wprowadza do menu sałatkę i kanapki z kawiorem i homarem. Kanapki Lobster Surf & Turf Burger oraz Premium Caviar & Lobster będą kosztowały równowartość ok. 55 zł. Japońscy miłośnicy fast foodów będą też mogli zamówić sałatkę (Garden Sensation) z importowanym z Kanady homarem i kawiorem ( ok. 67 zł).

Na razie nowe kanapki i sałatka dostępne będą tylko w Japonii. Amerykańska Wendy's, prowadząca zaciętą walkę o miejsce na zagranicznych rynkach z takimi konkurentami jak McDonald's czy KFC, próbuje zdobyć klientów za pomocą bardziej wyszukanych dań niż w USA.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem