Hamburger dla bogaczy

Aktualizacja: 07.08.2012 23:53 Publikacja: 07.08.2012 23:52

Hamburger dla bogaczy

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Znana w USA sieć fast foodów wprowadza do menu sałatkę i kanapki z kawiorem i homarem. Kanapki Lobster Surf & Turf Burger oraz Premium Caviar & Lobster będą kosztowały równowartość ok. 55 zł. Japońscy miłośnicy fast foodów będą też mogli zamówić sałatkę (Garden Sensation) z importowanym z Kanady homarem i kawiorem ( ok. 67 zł).

Na razie nowe kanapki i sałatka dostępne będą tylko w Japonii. Amerykańska Wendy's, prowadząca zaciętą walkę o miejsce na zagranicznych rynkach z takimi konkurentami jak McDonald's czy KFC, próbuje zdobyć klientów za pomocą bardziej wyszukanych dań niż w USA.

Wcześniej Wendy's zaoferowała w Japonii m.in. kanapkę z francuskim delikatesem foie gras oraz truflami ( ok. 55 zł). Nie są to jednak wcale najdroższe kanapki sporządzane przez amerykańskie sieci fast foodów. Cztery lata temu jedna z restauracji Burger King w Londynie wprowadziła do menu burgera z japońską wołowiną i białymi truflami za 95 funtów (ok. 494 zł), zapisując się w Księdze Rekordów Guinnessa.

W nowojorskiej DB Bistro Moderne podwójny burger z truflami i foie gras w „królewskiej" wersji kosztuje 120 dolarów (ok. 407,5 zł), a w wersji standardowej – z mniejszą liczbą trufli – 32 dolary (107,53 zł).

Najdroższego hamburgera w lipcu tego roku wprowadziła do sprzedaży nowojorska 666 Burger. Szatańsko droga kanapka kosztuje 666 dolarów (ok. 2170 zł) i składa się m.in. z najdroższej wołowiny świata (Kobe), foie gras, kawioru, trufli, homara. Wprowadzenie tego typu oferty to głównie chwyt promocyjny.

– Ludzie przychodzą, ponieważ mamy w menu burgera za 666 dolarów, po czym kupują zwykłą kanapkę za 6,66 dolara.

I o to chodziło – wyjaśniał w rozmowie z Bloomberg Businessweek 36-letni właściciel jadłodajni Franz Aliquo, przyznając, że najdroższą kanapkę świata kupiła dotąd tylko jedna osoba.

Znana w USA sieć fast foodów wprowadza do menu sałatkę i kanapki z kawiorem i homarem. Kanapki Lobster Surf & Turf Burger oraz Premium Caviar & Lobster będą kosztowały równowartość ok. 55 zł. Japońscy miłośnicy fast foodów będą też mogli zamówić sałatkę (Garden Sensation) z importowanym z Kanady homarem i kawiorem ( ok. 67 zł).

Na razie nowe kanapki i sałatka dostępne będą tylko w Japonii. Amerykańska Wendy's, prowadząca zaciętą walkę o miejsce na zagranicznych rynkach z takimi konkurentami jak McDonald's czy KFC, próbuje zdobyć klientów za pomocą bardziej wyszukanych dań niż w USA.

Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Oscary 2025 podsumowanie – triumfy i kontrowersje
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kultura
Nagroda im. prof. Aleksandra Gieysztora dla Teresy i Andrzeja Starmachów
Kultura
Krzysztof Warlikowski w Monachium i Katia, która chciała fruwać
Kultura
Kolejna afera w ministerstwie kultury. Czy wpłynie na kampanię prezydencką?
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Sally Rooney znów o związkach. Powieść „Intermezzo”
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście