Co czwarty Polak chce płacić urządzeniami typu wearables

Mastercard zaprezentował wyniki najnowszego badania na temat otwartości konsumentów na innowacyjne formy płatności zbliżeniowych. Przyszłość należeć ma do urządzeń ubieralnych, tzw. wearables. Zaliczyć do nich można inteligentne zegarki czy opaski fitness.

Aktualizacja: 22.02.2018 11:43 Publikacja: 22.02.2018 11:01

Co czwarty Polak chce płacić urządzeniami typu wearables

Foto: Adobe Stock

Polacy wśród Europejczyków są ekspertami w płaceniu zbliżeniowo. Codziennie, co trzeci nasz rodak płaci za zakupy i usługi bezstykowo (79 proc. przynajmniej raz w tygodniu). Rok temu takich osób, wśród wszystkich ankietowanych, było odpowiednio 23 proc. i 63 proc. W obydwu przypadkach są to najwyższe wyniki spośród wszystkich badanych państw Europy.

Co więcej, Polacy są otwarci na nowe narzędzia płatnicze, które mają „pod ręką" lub wręcz na sobie. Do tej pory, po karcie płatniczej, najpopularniejszym atrybutem każdego płacącego był smartfon. Dziś, nadchodzi era płacących urządzeniami ubieralnymi.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli