Reklama
Rozwiń
Reklama

Grupa Nokaut podtrzymuje prognozę na 2012 r.

Internetowa porównywarka cenowa chce w 2013 r. rosnąc szybciej niż krajowy rynek e-commerce

Publikacja: 19.12.2012 15:36

Grupa Nokaut podtrzymuje prognozę na 2012 r.

Foto: Bloomberg

Grupa Nokaut, po trwających od marca przygotowaniach, uruchomiła funkcjonalność pozwalającą klientom porównywarki na dokonywanie zakupów bez konieczności przechodzenia na witrynę interesującego ich e-sklepu. To, po fiasku zakupu konkurencyjnego Skąpca.pl oraz serwisu Opineo.pl, najważniejszy projekt finansowany ze środków z emisji akcji z przełomu 2011 i 2012 r. Już pochłonął ponad 1 mln zł.

Na razie użytkownicy porównywarki mogą robić zakupy za pośrednictwem witryny Nokaut.pl w 60 sklepach. Ich liczba, jak zapowiada Wojciech Czernecki, prezes giełdowej spółki, będzie jednak szybko rosła. – Spora część naszych partnerów wstrzymywała się z rozszerzeniem współpracy czekając aż uruchomimy nową funkcjonalność – mówi Czernecki. Obecnie Nokaut.pl współpracuje z prawie 3,8 tys. e-sklepów.

Jego zdaniem internetowe sklepy powinny być zainteresowane nowa formę współpracy z serwisem. – Sprzedawcy wolą dzielić z nami prowizją niż płacić za przekierowanie potencjalnego klienta – wyjaśnia. Również dla kupującego możliwość nabycia interesującego ich towaru za pośrednictwem witryny Nokaut.pl ma być atrakcyjna. Nie będzie bowiem musiał zakładać konta w każdym ze sklepów z osobna a przy zakupach będzie korzystał z konta posiadanego w Nokaut.pl.

Czernecki szacuje, że już w przyszłym roku nowa funkcjonalność zapewni Grupie Nokaut kilkanaście procent przychodów. – Docelowo, za kilka lat, będzie to nasze główne źródło przychodów – wskazuje. Nie chce zdradzić, kiedy inwestycja się zwróci. – Pierwsze miesiące przyszłego roku poświęcimy na zbudowanie jak największej bazy sklepów. Zachęcać ich będziemy niższymi stawkami – wyjaśnia.

Podtrzymuje prognozy na 2012 r. Zakłada, że przychody sięgną  11,38 mln zł, wynik EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wyniesie 3,83 mln zł a zysk netto 2,39 mln zł. Jak na razie plan został zrealizowany odpowiednio w: 64 proc., 47 proc. i 41 proc. W 2011 r. Grupa Nokaut miała 8,14 mln zł przychodów i 2,09 mln zł zysku netto

Reklama
Reklama

Prezes zapowiada, że w 2013 r. Grupa Nokaut powinna utrzymać dynamiczne tempo rozwoju. – Naszym celem jest rosnąć szybciej niż krajowy rynek e-commerce – oświadcza. Przypomina, że prognozy na przyszły rok zakładają, że ten sektor powiększy się o 20-25 proc. Nie chce wypowiadać się na temat zysków planowanych na 2013 r. Zwraca uwagę, że w tym roku negatywnie na rentowność spółki wpływały realizowane inwestycje w rozwój oferty.

Na giełdzie akcje Grupy Nokaut kosztowały w środę po południu, po 1,5-proc. przecenie, 6,77 zł. To oznacza, że po raz kolejny pogłębiły historyczne minimum. W IPO firma sprzedawała papiery po 12 zł. DWOL

Grupa Nokaut, po trwających od marca przygotowaniach, uruchomiła funkcjonalność pozwalającą klientom porównywarki na dokonywanie zakupów bez konieczności przechodzenia na witrynę interesującego ich e-sklepu. To, po fiasku zakupu konkurencyjnego Skąpca.pl oraz serwisu Opineo.pl, najważniejszy projekt finansowany ze środków z emisji akcji z przełomu 2011 i 2012 r. Już pochłonął ponad 1 mln zł.

Na razie użytkownicy porównywarki mogą robić zakupy za pośrednictwem witryny Nokaut.pl w 60 sklepach. Ich liczba, jak zapowiada Wojciech Czernecki, prezes giełdowej spółki, będzie jednak szybko rosła. – Spora część naszych partnerów wstrzymywała się z rozszerzeniem współpracy czekając aż uruchomimy nową funkcjonalność – mówi Czernecki. Obecnie Nokaut.pl współpracuje z prawie 3,8 tys. e-sklepów.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama