Reklama
Rozwiń
Reklama

Przyszłość polskiej farmacji rysuje się optymistycznie

Na koniec lutego działało w Polsce ponad 800 podmiotów zajmujących się produkcją substancji farmaceutycznych, leków oraz wyrobów farmaceutycznych. Z tego aż 660 (czyli ponad 80 proc.) to firmy zatrudniające do dziewięciu pracowników. W branży dominują więc mali, lokalni producenci. Według raportu „Rynek farmaceutyczny w 2017 r." firmy QuintilesIMS wartość rynku farmaceutycznego w Polsce wzrosła o 4,9 proc. i osiągnęła wycenę 38,3 mld zł, odpowiadając tym samym za ok. 1 proc. PKB.

Publikacja: 20.03.2018 20:00

Przyszłość polskiej farmacji rysuje się optymistycznie

Foto: Adobe Stock

Według raportu McKinsey czyni to polski rynek farmaceutyczny największym rynkiem w Europie Środkowej i Wschodniej oraz szóstym co do wielkości w całej Unii Europejskiej. Największy udział w wartości dodanej całego sektora farmaceutycznego ma produkcja wyrobów farmaceutycznych (70–90 proc.). W bieżącym roku można oczekiwać stabilizacji wyników firm farmaceutycznych. Większym przychodom sprzyjają przede wszystkim rosnące ceny leków bez recepty, wprowadzanie do sprzedaży dużej liczby nowych produktów, wzrost świadomości Polaków związany z profilaktyką, a także wzrost dochodów rozporządzalnych konsumentów (wzrost wynagrodzeń i środki z programu 500+). Poprawie sytuacji w przemyśle farmaceutycznym sprzyja także coraz większa wartość rynku aptecznego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Biznes
Orlen złożył ofertę przejęcia projektu Polimery Police
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama