Właściciele grupy uznali, że łatwiej zrozumieć te rynki z perspektywy Polski niż Francji – mówi Rene Starzomska, dyrektor generalny Materne Polska i jednocześnie dyrektor generalny grupy Andros na Europę Wschodnią i Rosję.
Grupa Andros jest obecna w Polsce od 15 lat przez swoją spółkę Materne Polska z Łopatek na Lubelszczyźnie. Tu znajduje się zakład produkcyjny, w który koncern zainwestował kilkadziesiąt milionów złotych (20 mln zł tylko w ostatnich trzech latach).
Teraz Materne Polska, specjalizująca się w mrożeniu owoców i produkcji konfitur, przejmie funkcje koordynatora polityki grupy na Europę Wschodnią oraz Rosję i będzie zarządzać sprzedażą także innych produktów koncernu, m.in. deserów mrożonych, cukierków i ciasteczek.
Główne nadzieje wiąże z dynamicznie rozwijającym się rynkiem spożywczym w Rosji (jego wartość to 155 mld euro). W ciągu trzech najbliższych lat Materne Polska zamierza tam wyeksportować towary za co najmniej 5 mln euro. Chce zarabiać głównie na owocach mrożonych dla b2b, konfiturach i owocach mrożonych dla detalu oraz produktach mlecznych zarówno pod swoją światową marką Bonne Maman, jak i markami własnymi sieci handlowych. Pierwsze kontrakty zrealizuje już w tym roku.
Rene Starzomska nie ukrywa, że polityka grupy związana jest też ze strategią innych francuskich koncernów, które zainwestowały już w Rosji, m.in. Auchan i Carrefoura, z którymi współpracuje. Na potrzeby tego rynku Materne zwiększy o 10 – 20 proc. skup owoców czerwonych (malin, truskawek i wiśni) od polskich rolników. – Eksport pozwoli wykorzystać optymalnie moce produkcyjne w zakładzie w Łopatkach – mówi Starzomska.