Reklama

Zyski z mrożonych herbat napędzają konkurencję

Najwięksi producenci soków włączają się do walki o polski rynek mrożonej herbaty. Jego wartość powinna sięgnąć w tym roku pół miliarda złotych

Publikacja: 21.07.2008 01:26

Zyski z mrożonych herbat napędzają konkurencję

Foto: Wikipedia

Tylko w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku – zanim zaczęły się żniwa w branży napojowej – Polacy wydali na mrożoną herbatę ok. 150 mln zł, czyli o 60 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje firma badawcza Nielsen.

– Obecna sytuacja na rynku wskazuje, tempo wzrostu sprzedaży w ciągu całego 2008 r. będzie zbliżone do ubiegłorocznego – szacuje Katarzyna Borucka, rzecznik prasowy Coca-Cola Poland Services, lidera rynku herbaty mrożonej w Polsce. Nielsen podaje, że w 2007 r. wartość sprzedaży napojów herbacianych zwiększyła się w naszym kraju o 83 proc., do 340 mln zł. W sumie w ciągu ubiegłego roku kupiliśmy ich niemal 110 mln litrów, czyli o 90 proc. więcej niż w 2006 r.

Tak duża dynamika – jedna z największych w całym przemyśle spożywczym – sprawia, że wejściem na rynek ice tea interesuje się coraz więcej producentów. W tym sezonie do walki o niego włączyli się trzej najwięksi producenci soków. Pierwsza wystartowała z herbatą marki Garden w kartonowych opakowaniach Agros Nova. Tuż po niej na rynku pojawiły się ice tea Costa Horteksu i Caprio Maspeksu, lidera rynku soków.

Najbliższe tygodnie pokażą, której z firm uda się zdobyć dla siebie największy udział w rosnącym rynku. Pewne jest, że żadna z nich nie będzie szczędzić pieniędzy na promocję. Pod koniec ubiegłego tygodnia kampanię reklamową w największych stacjach telewizyjnych rozpoczął Hortex.

W Agros Novej zakładają, że debiut nowego produktu przełoży się na wzrost wyników finansowych już w tym roku. – Po blisko dwóch miesiącach od wprowadzenia Garden ice tea na rynek jej udziały wyniosły 1,2 proc. Oznacza to, że przekroczyliśmy nasze plany na ten okres – wyjaśnia Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Novej.

Reklama
Reklama

Czołowych pozycji na rynku (w sumie mają w nim ok. 80 proc. udziałów) bronią koncerny Coca-Cola i PepsiCo. Oba wprowadziły ice tea na bazie herbat zielonej, czerwonej i białej.

Tylko w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku – zanim zaczęły się żniwa w branży napojowej – Polacy wydali na mrożoną herbatę ok. 150 mln zł, czyli o 60 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje firma badawcza Nielsen.

– Obecna sytuacja na rynku wskazuje, tempo wzrostu sprzedaży w ciągu całego 2008 r. będzie zbliżone do ubiegłorocznego – szacuje Katarzyna Borucka, rzecznik prasowy Coca-Cola Poland Services, lidera rynku herbaty mrożonej w Polsce. Nielsen podaje, że w 2007 r. wartość sprzedaży napojów herbacianych zwiększyła się w naszym kraju o 83 proc., do 340 mln zł. W sumie w ciągu ubiegłego roku kupiliśmy ich niemal 110 mln litrów, czyli o 90 proc. więcej niż w 2006 r.

Reklama
Biznes
Między transparentnością a ochroną przed nadużyciami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
11 wież Eiffla czekolady rocznie
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama