Zyski z mrożonych herbat napędzają konkurencję

Najwięksi producenci soków włączają się do walki o polski rynek mrożonej herbaty. Jego wartość powinna sięgnąć w tym roku pół miliarda złotych

Publikacja: 21.07.2008 01:26

Zyski z mrożonych herbat napędzają konkurencję

Foto: Wikipedia

Tylko w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku – zanim zaczęły się żniwa w branży napojowej – Polacy wydali na mrożoną herbatę ok. 150 mln zł, czyli o 60 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje firma badawcza Nielsen.

– Obecna sytuacja na rynku wskazuje, tempo wzrostu sprzedaży w ciągu całego 2008 r. będzie zbliżone do ubiegłorocznego – szacuje Katarzyna Borucka, rzecznik prasowy Coca-Cola Poland Services, lidera rynku herbaty mrożonej w Polsce. Nielsen podaje, że w 2007 r. wartość sprzedaży napojów herbacianych zwiększyła się w naszym kraju o 83 proc., do 340 mln zł. W sumie w ciągu ubiegłego roku kupiliśmy ich niemal 110 mln litrów, czyli o 90 proc. więcej niż w 2006 r.

Tak duża dynamika – jedna z największych w całym przemyśle spożywczym – sprawia, że wejściem na rynek ice tea interesuje się coraz więcej producentów. W tym sezonie do walki o niego włączyli się trzej najwięksi producenci soków. Pierwsza wystartowała z herbatą marki Garden w kartonowych opakowaniach Agros Nova. Tuż po niej na rynku pojawiły się ice tea Costa Horteksu i Caprio Maspeksu, lidera rynku soków.

Najbliższe tygodnie pokażą, której z firm uda się zdobyć dla siebie największy udział w rosnącym rynku. Pewne jest, że żadna z nich nie będzie szczędzić pieniędzy na promocję. Pod koniec ubiegłego tygodnia kampanię reklamową w największych stacjach telewizyjnych rozpoczął Hortex.

W Agros Novej zakładają, że debiut nowego produktu przełoży się na wzrost wyników finansowych już w tym roku. – Po blisko dwóch miesiącach od wprowadzenia Garden ice tea na rynek jej udziały wyniosły 1,2 proc. Oznacza to, że przekroczyliśmy nasze plany na ten okres – wyjaśnia Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Novej.

Czołowych pozycji na rynku (w sumie mają w nim ok. 80 proc. udziałów) bronią koncerny Coca-Cola i PepsiCo. Oba wprowadziły ice tea na bazie herbat zielonej, czerwonej i białej.

Tylko w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku – zanim zaczęły się żniwa w branży napojowej – Polacy wydali na mrożoną herbatę ok. 150 mln zł, czyli o 60 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje firma badawcza Nielsen.

– Obecna sytuacja na rynku wskazuje, tempo wzrostu sprzedaży w ciągu całego 2008 r. będzie zbliżone do ubiegłorocznego – szacuje Katarzyna Borucka, rzecznik prasowy Coca-Cola Poland Services, lidera rynku herbaty mrożonej w Polsce. Nielsen podaje, że w 2007 r. wartość sprzedaży napojów herbacianych zwiększyła się w naszym kraju o 83 proc., do 340 mln zł. W sumie w ciągu ubiegłego roku kupiliśmy ich niemal 110 mln litrów, czyli o 90 proc. więcej niż w 2006 r.

Biznes
Znamy laureatów 14. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Chińskie auta zalewają Europę, Trump grozi Rosji, Macron w Azji
Biznes
Plan dla zbrojeniówki krok bliżej. Jest decyzja rządu
Materiał Promocyjny
Europejska suwerenność cyfrowa: Play i Scaleway łączą siły w rewolucji chmurowej dla polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Afera Volkswagena: zapadły wyroki więzienia dla byłych menedżerów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont