Reklama

Sojusze konkurentów

Konkurujące ze sobą na co dzień firmy łączą siły, by starać się o dotacje mające wzmocnić ich innowacyjność.

Publikacja: 31.03.2015 22:00

Konkurujące ze sobą na codzień firmy łączą siły, by starać się o pieniądze na zwiększenie innowacyjn

Konkurujące ze sobą na codzień firmy łączą siły, by starać się o pieniądze na zwiększenie innowacyjności.

Foto: Fotorzepa/Dorota Awiorko

Branża meblowa złożyła wniosek w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) o ustanowienie programu sektorowego wspierającego innowacje w tym przemyśle. Stara się o ok. 200 mln zł dotacji na badania, których całkowity budżet to 400 mln zł (z czego połowa ma pochodzić z firm).

– Nasz program o skróconej nazwie InnoMeble przeznaczony jest dla firm z branży meblarskiej i przemysłów współpracujących – mówi Marek Adamowicz, dyrektor biura Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. – Zależy nam, by branża, która jest postrzegana jako tradycyjna, zaczęła celowe działania zmierzające do poprawy jakości stosowanych materiałów, ale także do usprawniania procesów produkcyjnych – tłumaczy Adamowicz.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Europa w zielonym garniturze – czas na korektę kursu
Biznes
Ogromna awaria internetu. Nie działa wiele popularnych aplikacji
Materiał Promocyjny
Black Friday 2025 już niedługo. Co warto kupić?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Trump daje szansę Putinowi, wydatki socjalne windują dług, Wlk. Brytania i OZE
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama