Żeby zasłużyć na miano lidera w branży nieruchomości, nie wystarczy znać się na biznesie i osiągać dodatni wynik finansowy.
Trzeba być wizjonerem, nie bać się podejmować decyzji, na które nikt inny by się nie zdecydował, ufać geniuszom, których pomysły daleko wykraczają poza utarte schematy. Pomysł, poczucie misji, determinacja i wrażliwość dotycząca kształtowania przestrzeni to niezbędne cechy wizjonerów. Redakcja „Rzeczpospolitej" chce nagrodzić takich ludzi i ich firmy. Tych, którzy przekroczyli granice codzienności w branży, tworząc budynki czy wizje urbanistyczne mające szanse w sposób niezwykły i trwały wpisać się w przestrzeń publiczną w Polsce. Podczas specjalnej gali główną nagrodę – Grand Prix Real Estate Impactor – wręczymy firmie mającej największy wpływ na branżę nieruchomości w minionym roku. Nagrody rozdamy w niezwykłym miejscu – hotelu Courtyard by Marriott Waterfront w Gdyni, położonym tuż przy nadmorskim bulwarze. W mieście o ogromnym potencjale rozwoju, którego wciąż niezabudowane śródmieście wodne realizowane jest we współpracy z genialnym urbanistą Janem Gehlem.
W pięciu kategoriach nagrodzimy natomiast osoby i firmy, dzięki którym w polskim krajobrazie doszło do znaczących, korzystnych zmian. Pierwszą z nich jest stworzenie nowych ikon miast – niezwykłych budowli na stałe zmieniających miejską przestrzeń, których stworzenie wymagało wizji i rozmachu – architektonicznego, urbanistycznego i biznesowego.
Uhonorujemy też autorów wizji zmieniającej oblicze miasta – osoby odpowiedzialne za rewitalizację, zagospodarowanie zaniedbanych obszarów czy budowę całkiem nowych dzielnic, nawet jeśli znajdują się one jeszcze w fazie realizacji.