Moda na maseczki czyli wygląd ponad zdrowie

Maseczki ochronne szybko złapały wirusa fashion i stały się modnymi gadżetami. „To przedmiot kliniczny i nie należy go komercjalizować" – grzmią krytycy.

Aktualizacja: 25.09.2020 22:52 Publikacja: 25.09.2020 00:01

Moda na maseczki czyli wygląd ponad zdrowie

Foto: Getty Images

Zdarza się, że okres traumy owocuje nieoczekiwanymi skutkami. Tak stało się z pandemią Covid-19, która pojawiła się z zaskoczenia i postawiła cywilizację w obliczu bezprecedensowego kryzysu. Jednak rozwinięty, nawet przerośnięty kapitalizm rzadko się poddaje i z każdej sytuacji potrafi wyciągnąć korzystne dla siebie rozwiązania. Tak właśnie zareagowała specyficzna branża światowego biznesu: moda. Udało jej się natychmiast zawładnąć pozornie nieistotnym, pełniącym czysto użytkową funkcję przedmiotem – maseczką. Z chirurgicznego narzędzia chroniącego przed zakażeniem szybko przeniosła się na główną scenę wydarzeń.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne