Reklama

Śnieżka odwołała się od kary za zmowę

Prawie 8 mln kary nałożyła zł prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na firmy, które jej zdaniem uczestniczyły w nielegalnych porozumieniach cenowych w branży budowlanej. Wśród ukaranych pod koniec zeszłego roku jest m.in. giełdowa Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka.

Publikacja: 02.02.2010 12:40

Śnieżka odwołała się od kary za zmowę

Foto: www.sxc.hu, Ove T?pfer OT Ove T?pfer

Postępowanie antymonopolowe w sprawie ustalania cen minimalnych przez [link=http://www.parkiet.com]Śnieżkę[/link] i jej 55 odbiorców prowadzono od grudnia 2007 r. Zakończono je po dwóch latach.

Podstawą podjęcia działań przez UOKiK były informacje, jakie urzędnicy zdobyli w trakcie badania rynku produkcji i dystrybucji farb i lakierów.

Ustalili, że w latach 2005-2006, w umowach podpisywanych z dystrybutorami, Śnieżka zobowiązywała ich do stosowania [link=http://www.parkiet.com]cen[/link] minimalnych odsprzedaży swoich produktów. Ponadto kontrakt przewidywał możliwość rozwiązania umowy, gdyby kontrahent nie stosował się do polityki handlowej spółki. Właśnie na tej podstawie na przedsiębiorców nałożono karę w łącznej wysokości ponad 6,73 mln zł. Decyzja w sprawie kary nie jest ostateczna.

- Naszym zdaniem decyzja prezes UOKiK została podjęta z naruszeniem przepisów prawa - powiedziała "Parkietowi" [b]Magdalena Olszewska[/b], specjalista ds. PR w Śnieżce. Spółka nie zgadza się też z wnioskiem, jakie wysnuli urzędnicy UOKiK. Według niej podstawa decyzji jest jednostronna interpretacja zapisów umów dokonana przez UOKiK. Olszewska podkreśla, że urzędnicy znali treść zapisów umów zawartych przez Śnieżkę z jej kontrahentami już w 2005 r. Postępowanie w tej sprawie wszczęli jednak dopiero pod koniec 2007 r.

Firma zaraz po otrzymaniu decyzji prezes UOKiK odwołali się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Reklama
Reklama

[i] Czytaj też na [link=http://www.parkiet.com/artykul/25,893754.html]www.parkiet.com[/link][/i]

Postępowanie antymonopolowe w sprawie ustalania cen minimalnych przez [link=http://www.parkiet.com]Śnieżkę[/link] i jej 55 odbiorców prowadzono od grudnia 2007 r. Zakończono je po dwóch latach.

Podstawą podjęcia działań przez UOKiK były informacje, jakie urzędnicy zdobyli w trakcie badania rynku produkcji i dystrybucji farb i lakierów.

Reklama
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Nieruchomości
Skycity Gdynia z widokiem na morze, las i miasto
Nieruchomości
Czy mieszkanie na wynajem da jeszcze zarobić
Nieruchomości
Fabryka Park Katowice z nowym właścicielem. Czy obiekt jeszcze urośnie?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama