Reklama

Duże rabaty w hotelach

W związku z niekorzystną sytuacją makroekonomiczną i kryzysem na rynkach kapitałowych, oraz przeznaczeniem mniejszych środków na wyjazdy i podróże, czeka nas rok walki cenowej.

Aktualizacja: 09.09.2013 10:17 Publikacja: 09.09.2013 07:03

Marta Jurek-Maciak, Polish Properties

Marta Jurek-Maciak, Polish Properties

Foto: Archiwum

Marta Jurek-Maciak, Polish Properties

:



Rynek hotelowy w 2012 roku był bardzo aktywny w związku z organizacją Euro 2012, a jeszcze wcześniej z prezydencją Polski w Unii Europejskiej. Jednak organizacja Euro 2012 nie przyniosła aż tak wielkich zysków, jak się tego pierwotnie spodziewano.

Reklama
Reklama



Wynikało to z wielu czynników, takich jak wylosowanie drużyn ze słabiej rozwiniętych państw Unii Europejskiej i krajów sąsiadów (nie było więc konieczności nocowania w Polsce). Na Euro 2012 skorzystały tylko miasta gospodarze, takie jak Wrocław, Poznań, Gdańsk i oczywiście w największym stopniu, Warszawa.



Nie można jednak zapomnieć o tym, że wydarzenia te wpłynęły pozytywnie między innymi na zwiększenie w Polsce i tak stosunkowo niewielkiej bazy hotelowej na tle innych krajów Unii Europejskiej, a także na poprawę zaplecza sportowego (stadiony, infrastruktura wspomagająca).

Reklama
Reklama



W związku z  niekorzystną sytuacją makroekonomiczną i kryzysem na rynkach kapitałowych, oraz przeznaczeniem mniejszych środków na wyjazdy i podróże, czeka nas rok walki cenowej. Hotele przewidują duże rabaty cenowe i promocje, tak aby zachęcić klienta.



Ponadto w przyszłym roku przewiduje się rozwój sieciowych hoteli przede wszystkim ekonomicznych, oferujących swoje usługi także bez śniadań i oferty dodatkowej. Prawdopodobnie stagnacja dotknie hotele wysoko skategoryzowane (cztery gwiazdki i więcej), z których korzystają głównie osoby przebywające w delegacjach służbowych w związku z ograniczeniem przez firmy wydatków marketingowych.

Reklama
Reklama



Szacuje się, że liczba turystów zagranicznych w Polsce wzrośnie w najbliższych latach o parę procent, a w najgorszym razie pozostanie na stałym poziomie. Do wzmocnienia zagranicznej turystyki przyczyniają się nie tylko ważne  wydarzenia, jak Szczyt Klimatyczny w Warszawie czy imprezy związane z konkursem "Wrocław-Europejska Stolica 2016", ale też lepszy standard polskiej infrastruktury drogowej i kolejowej, a nawet współpraca z nowymi liniami lotniczymi.



Reklama
Reklama

Polska jest dość specyficznym krajem pod względem turystyki, ponieważ ponad 70 proc. turystów stanowią Polacy. Jest to także związane ze specyfiką kalendarza dni świątecznych, długich weekendów. Polacy wizytują głównie mniejsze miasta, zatrzymują się w hotelach ekonomicznych, pensjonatach, motelach.

Dlatego też będzie wzmacniać się oferta usług dodatkowych w tego typu obiektach, o animacje dla dzieci i opiekę nad dziećmi, aktywny wypoczynek także dla seniorów. Dodatkowo duży potencjał kryje w sobie rynek uzdrowisk, który oprócz tradycyjnej hotelowej oferty wellnes i spa proponuje poszerzony pakiet usług medycznych.

Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Czy to już czas na zakup mieszkania? Nie brakuje pesymistów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama