Reklama

Duże rabaty w hotelach

W związku z niekorzystną sytuacją makroekonomiczną i kryzysem na rynkach kapitałowych, oraz przeznaczeniem mniejszych środków na wyjazdy i podróże, czeka nas rok walki cenowej.

Aktualizacja: 09.09.2013 10:17 Publikacja: 09.09.2013 07:03

Marta Jurek-Maciak, Polish Properties

Marta Jurek-Maciak, Polish Properties

Foto: Archiwum

Marta Jurek-Maciak, Polish Properties

:



Rynek hotelowy w 2012 roku był bardzo aktywny w związku z organizacją Euro 2012, a jeszcze wcześniej z prezydencją Polski w Unii Europejskiej. Jednak organizacja Euro 2012 nie przyniosła aż tak wielkich zysków, jak się tego pierwotnie spodziewano.

Reklama
Reklama



Wynikało to z wielu czynników, takich jak wylosowanie drużyn ze słabiej rozwiniętych państw Unii Europejskiej i krajów sąsiadów (nie było więc konieczności nocowania w Polsce). Na Euro 2012 skorzystały tylko miasta gospodarze, takie jak Wrocław, Poznań, Gdańsk i oczywiście w największym stopniu, Warszawa.



Nie można jednak zapomnieć o tym, że wydarzenia te wpłynęły pozytywnie między innymi na zwiększenie w Polsce i tak stosunkowo niewielkiej bazy hotelowej na tle innych krajów Unii Europejskiej, a także na poprawę zaplecza sportowego (stadiony, infrastruktura wspomagająca).

Reklama
Reklama



W związku z  niekorzystną sytuacją makroekonomiczną i kryzysem na rynkach kapitałowych, oraz przeznaczeniem mniejszych środków na wyjazdy i podróże, czeka nas rok walki cenowej. Hotele przewidują duże rabaty cenowe i promocje, tak aby zachęcić klienta.



Ponadto w przyszłym roku przewiduje się rozwój sieciowych hoteli przede wszystkim ekonomicznych, oferujących swoje usługi także bez śniadań i oferty dodatkowej. Prawdopodobnie stagnacja dotknie hotele wysoko skategoryzowane (cztery gwiazdki i więcej), z których korzystają głównie osoby przebywające w delegacjach służbowych w związku z ograniczeniem przez firmy wydatków marketingowych.

Reklama
Reklama



Szacuje się, że liczba turystów zagranicznych w Polsce wzrośnie w najbliższych latach o parę procent, a w najgorszym razie pozostanie na stałym poziomie. Do wzmocnienia zagranicznej turystyki przyczyniają się nie tylko ważne  wydarzenia, jak Szczyt Klimatyczny w Warszawie czy imprezy związane z konkursem "Wrocław-Europejska Stolica 2016", ale też lepszy standard polskiej infrastruktury drogowej i kolejowej, a nawet współpraca z nowymi liniami lotniczymi.



Reklama
Reklama

Polska jest dość specyficznym krajem pod względem turystyki, ponieważ ponad 70 proc. turystów stanowią Polacy. Jest to także związane ze specyfiką kalendarza dni świątecznych, długich weekendów. Polacy wizytują głównie mniejsze miasta, zatrzymują się w hotelach ekonomicznych, pensjonatach, motelach.

Dlatego też będzie wzmacniać się oferta usług dodatkowych w tego typu obiektach, o animacje dla dzieci i opiekę nad dziećmi, aktywny wypoczynek także dla seniorów. Dodatkowo duży potencjał kryje w sobie rynek uzdrowisk, który oprócz tradycyjnej hotelowej oferty wellnes i spa proponuje poszerzony pakiet usług medycznych.

Marta Jurek-Maciak, Polish Properties

Rynek hotelowy w 2012 roku był bardzo aktywny w związku z organizacją Euro 2012, a jeszcze wcześniej z prezydencją Polski w Unii Europejskiej. Jednak organizacja Euro 2012 nie przyniosła aż tak wielkich zysków, jak się tego pierwotnie spodziewano.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Nieruchomości
Coraz mniej wolnych miejsc noclegowych w górach i nad morzem
Nieruchomości
Ronson liczy na wzrost sprzedaży mieszkań
Nieruchomości
Fabryka Park w Katowicach w nowych rękach
Nieruchomości
White Stone Development wybuduje mieszkania w Warszawie i Szczecinie
Nieruchomości
PRS. Ponad pół tysiąca lokali na wynajem w AFI Home Metro Zachód
Reklama
Reklama