Nasz budynek ma kilkadziesiąt lat i zdecydowanie nie należy do tych, które są zadbane. Szczególnie źle wygląda śmietnik – jest nie tylko brudny, ale także w bardzo złym stanie technicznym. Czy są jakieś przepisy, które obligują spółdzielnię do zajęcia się sprawą, np. dotyczące gromadzenia nieczystości?

[i](nazwisko do wiadomości redakcji)[/i]

– Tak, są przepisy dotyczące tego problemu. Chodzi o rozporządzenia ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (DzU nr 75, poz. 690 z późn. zm.).

Zgodnie z § 22 tego rozporządzenia wyodrębnione pomieszczenie w budynku przeznaczone do gromadzenia odpadów stałych musi spełniać m.in. następujące warunki: posadzka powinna być powyżej poziomu nawierzchni dojazdu środka transportowego odbierającego odpady, lecz nie wyżej niż 0,15 m; pomieszczenie musi być zaopatrzone w daszek o wysięgu co najmniej 1 m, który jest przedłużony na boki po co najmniej 0,8 m; musi się w nim znajdować punkt czerpalny wody oraz kratka ściekowa. Wymagane jest także sztuczne oświetlenie i wentylacja grawitacyjna. Ściany i podłogi muszą być zmywalne.