Choć w Warszawie do tej pory powstało ponad 1,36 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, w wielu lokalizacjach miasta popyt góruje nad podażą.
- Ograniczona ilość powierzchni handlowych w szybko rozwijających się dzielnicach na obrzeżach miasta, jak również wzrost siły nabywczej, wpływają stymulująco na deweloperów. Rośnie też apetyt mieszkańców Warszawy na dobra luksusowe, co z kolei przyciąga do stolicy ekskluzywne światowe marki – zapewniają przedstawiciele CBRE.
Mimo to w ubiegłym roku w Warszawie nie otwarto żadnego nowego centrum handlowego. Oddawano jedynie kilka mniejszych obiektów – na Śródmieściu dom towarowy VitkAc, znany wcześniej pod nazwą Wolf Bracka oraz Tivoli Park na Białołęce, w którym sprzedawano powierzchnię podzieloną na osobne lokale.
Natomiast w tym roku szykuje się otwarcie zaledwie jednego obiektu – Faktory Annopol o powierzchni handlowej 19,7 mkw. W 2013 r. mają zostać oddane do użytku ING Tower, oferujący pow. najmu 15,3 tys. mkw., Auchan Łomianki (36 tys. mkw.) oraz Galeria Brwinowska (10 tys. mkw.).
– W ciągu najbliższych 24 miesięcy podaż powierzchni handlowej w stolicy zwiększy się zaledwie o 5 proc., czyli niecałe 70 tys. mkw. – wyliczają analitycy CBRE.