fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Mediterraneum upadło, 160 klientów za granicą

archiwum prywatne
Z przykrością informujemy, że w związku z utratą płynności finansowej nie mamy możliwości wywiązania się z zawartych z Państwem umów o świadczenie usług turystycznych - taki komunikat ukazał się wczoraj wieczorem na stronie internetowej biura podróży Mediterraneum

O upadku touroperatora pisaliśmy wczoraj rano. Jednak, mimo że zgłosił on urzędowi marszałkowskiemu w Poznaniu niewypłacalności, nie złożył formalnego wniosku.

Czytaj: "Upadło biuro podróży Mediterraneum".

Jak informuje biuro prasowe urzędu, nadal nie ma takiego dokumentu. Nadal więc nie wiadomo ile osób jest poszkodowanych upadkiem Mediterraneum, czy są jacyś klienci za granicą i na jaką sumę mogą opiewać ich roszczenia.

- Czekamy na listę turystów, a następnie niezwłocznie skontaktujemy się z ubezpieczycielem - wyjaśnia nam rzeczniczka marszałka wielkopolskiego Anna Parzyńska–Paschke. - Gromadzimy informacje dotyczące liczby osób przebywającej za granicą, liczby odwołanych wycieczek etc. Są one sprawdzane i weryfikowane. Przybliżoną, niezweryfikowaną liczbą jest około 160 turystów, którzy przebywają w Hiszpanii i Francji.

Mediterraneum ma gwarancję wykupioną w Signal Idunie, na 1,26 miliona złotych. - To wysokie zabezpieczenie, przy tym stanie wiedzy, jaką mamy wystarczające, żeby sprowadzić turystów do Polski - dodaje rzeczniczka.

Jak wyjaśnia, z sumy gwarancji w pierwszej kolejności będą opłacone koszty kontynuacji imprez turystycznych, które w tym momencie odbywają się lub koszty powrotu do kraju (w szczególności koszty transportu i zakwaterowania). Następnie dokonywane będą zwroty wpłat wniesionych tytułem zapłaty za niezrealizowane imprezy turystyczne.

Jeśli środki z gwarancji ubezpieczeniowej zostaną wyczerpane, będzie uruchomiony Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi dodatkowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności przedsiębiorców turystycznych - wyjaśnia Anna Parzyńska–Paschke.

Oświadczenie Mediterraneum

Szanowni Klienci,

Z przykrością informujemy, że w związku z utratą płynności finansowej nie mamy możliwości wywiązania się z zawartych z Państwem umów o świadczenie usług turystycznych. Dlatego też zmuszeni zostaliśmy do podjęcia bardzo trudnej dla nas decyzji o ogłoszeniu upadłości po niemalże 30 latach wspólnych wyjazdów. Prosimy o skontaktowanie się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w celu uzyskania informacji dotyczących odzyskania wpłaconych na poczet imprez pieniędzy.

Dołożymy wszelkich starań, współpracując z Urzędem Marszałkowskim oraz Towarzystwem Ubezpieczeniowym Signal Iduna, aby otrzymali Państwo swoje pieniądze jak najszybciej.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA