fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Rainbow bierze przykład z Google'a

Archiwum Rzeczpospolitej
Wystarczy wpisać „Kreta, rodzina, sierpień", by wyszukiwarka nowej strony internetowej biura podróży Rainbow pokazała wszystkie oferty tego touroperatora zgodne z tymi kryteriami

Koniec z przeszukiwaniem strony internetowej biura podróży w tradycyjny sposób. Rainbow uruchamia nową, stronę - rewolucyjną, bo wprowadzającą całkiem nowy mechanizm docierania do interesujących użytkownika ofert. Ma być łatwo, szybko i intuicyjnie. Nowy sposób wzorowany jest na działaniu wyszukiwarki Google'a.

Jak dowiedziała się Turystyka.rp.pl, jeszcze dzisiaj nowa strona, testowana od kilku dni przez wybranych agentów, ma być oddana wszystkim użytkownikom. Teraz wystarczy, że użytkownik, poszukujący oferty wyjazdu wpisze dowolną frazę lub po prostu słowa klucze, a system po chwili wyświetli mu odpowiednie wyniki wyszukiwania.

- Korzystając z tradycyjnych wyszukiwarek i szukając ofert np. na Krecie, zwykle dostajemy wyniki w postaci długiej listy hoteli, terminów i cen. Takiej mnogości informacji klient nie jest w stanie ani przeczytać, ani tym bardziej dokładnie przeanalizować - mówi prezes Rainbowa Grzegorz Baszczyński. – Stworzyliśmy więc mechanizm, który jak najefektywniej i jak najszybciej pozwoli dotrzeć do oferty, jakiej potrzebuje klient.

Wyszukiwarka może obsłużyć nawet bardzo złożone zapytanie typu „Kreta hotel 4 gwiazdki all inclusive ze spa w sierpniu na plaży". W odpowiedzi na takie pytanie internauta dostanie wykaz hoteli spełniających określone przez niego kryteria wraz z cenami na wyjazdy w sierpniu.

- Do kryteriów wyszukiwania będzie można dodawać inne dane, na przykład rodzaj pokoju, liczbę osób lub charakter wyjazdu. Jeśli ktoś poszukuje hotelu rodzinnego, dostanie wykaz obiektów przystosowanych do przyjmowania rodzin z dziećmi, z szeroką plażą i aquaparkami. Nie będzie dłużej błądził ani nie będzie musiał przeglądać całych list hoteli nie spełniających jego warunków – dodaje Baszczyński.

Wyszukiwarka będzie także pożyteczna, gdy turysta będzie znał tylko szczątkowe informacje na interesujący go temat. Na przykład słyszał, że w Hiszpanii warto odwiedzić Camp Nou. Ale co to jest, gdzie to leży i jak się tam dostać? Wystarczy, że wpisze w wyszukiwarce nazwę (albo jej część, może też być to nazwa z błędem literowym, bo nie zna poprawnego zapisu), a system podpowie mu, że jeśli chce zobaczyć słynny stadion Camp Nou w Barcelonie, to powinien skorzystać z wyjazdu wypoczynkowego na Costa Brava, z wycieczki objazdowej po północnej Hiszpanii, city breaku w Barcelonie lub lokalnej wycieczki fakultatywnej.

Wyszukiwarka jest tak pomyślana, że wraz z tym, jak będzie przybywać zapytań klientów, sama będzie się uczyła kolejnych haseł i powiązań. Z czasem więc będzie podpowiadała lepiej i precyzyjniej, uwzględniając także popularność różnych słów i ich sekwencji.

Jednocześnie z zastosowaniem nowego mechanizmu wyszukiwania całkowicie zmieni się wygląd strony Rainbowa. Będzie to przejrzysty układ „kafelkowy" - na stronach z hotelami i wycieczkami dominować będą duże zdjęcia i czytelny układ treści. Przy wycieczkach objazdowych znajdą się, przewidziane w ich programach, punkty zwiedzania zaznaczone na mapie Google'a oraz widoki z programu Google Street View, a przy hotelu jego położenie. Dodatkowo wszystkie zdjęcia publikowane przez klientów znajdą się w jednym miejscu – wyodrębnionej w tym celu galerii.

Strona będzie responsywna - dostosuje się do wszystkich rozdzielczości ekranu.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA