fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Grecos Holiday: Już wkrótce milionowy klient

Na miejsce spotkania ze agentami Grecos Holiday wybrał salę konferencyjną Międzynarodowych Targów Poznańskich
Krzysztof Lisowski
Uruchomienie nowego systemu rezerwacyjnego, nowa struktura działu sprzedaży, więcej wakacyjnych zajęć dla dzieci i młodzieży – to zmiany, o jakich usłyszeli podczas konferencji „Agent 3.0" sprzedawcy współpracujący z biurem podróży Grecos Holiday

Grecos Holiday zorganizował w zeszłym tygodniu w Poznaniu spotkanie ze swoimi sprzedawcami. Impreza odbyła się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich i miała tytuł „Agent 3.0", czym nawiązywała do zeszłorocznej konferencji „Agent 2.0". Firma opowiadała uczestnikom o nowościach w swojej pracy, chwaliła się wynikami sprzedaży i przedstawiała najważniejsze liczby pokazujące wyjazdy turystyczne z Polski do Grecji.

Stuknie nam milion

- Jestem dumny, że jesteśmy obecni na polskim rynku już czternasty sezon. W tym czasie na wczasy do Grecji pojechało z naszym biurem około 900 tysięcy klientów – mam nadzieję, że już wkrótce wyślemy na wakacje naszego milionowego klienta – mówił Janusz Śmigielski, wiceprezes Grecosa, podczas zorganizowanej na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich konferencji „Agent 3.0", podsumowującej tegoroczny sezon wakacyjny.

- Z całą pewnością nie jesteśmy już postrzegani jako młode biuro z Poznania, lecz jako liczący się gracz ze sporym doświadczeniem. Jesteśmy przy tym przykładem idealnej współpracy pomiędzy touroperatorem i agentami turystycznymi. Istotne jest także to, że posiadamy obecnie jedną z najwyższych na rynku gwarancję ubezpieczeniową, która wynosi aż 72 mln złotych (wcześniej wynosiła 60 mln złotych) – podkreślał Śmigielski.

W 2017 roku Grecos wysłał na wycieczki do Grecji, na Cypr i na Majorkę 188 tys. klientów, co stanowi wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o 12 procent (co przełożyło się na wartościowy wzrost przychodów o 22,5 proc.). Wzrost sprzedaży w 2016 roku wyniósł 19,7 proc. Jak wskazuje Śmigielski, również agenci współpracujący z Grecosem notują każdego roku wzrost. – W tej chwili współpracuje z nami ponad 1500 biur. Wzrost zanotowały 853 z nich– podkreślał Śmigielski.

96 procent zadowolonych klientów

Grecos co roku pyta za pośrednictwem ankiet pyta swoich klientów, czy są zadowoleni z usług biura podróży. – Dziewięciu na dziesięciu klientów jest zdania, że nasze oferty są zgodne z rzeczywistością – opowiadał prezes Wojciech Skoczyński. - Z kolei aż 96 procent klientów deklaruje, że chce pojechać na wakacje z Grecosem ponownie.

Skoczyński zadeklarował też agentom, że w najbliższych latach touroperator zamierza kłaść nacisk przede wszystkim na te greckie hotele, które ma w ofercie na wyłączność na polskim rynku. - Chociaż będziemy także nadal współpracować z innymi, renomowanymi sieciami. Zgodnie z naszą polityką zrównoważonego wzrostu chcemy też rozwijać siatkę połączeń czarterowych – zapowiada.

Nowa struktura działu sprzedaży

Dyrektor sprzedaży Grecos Holiday Mikołaj Dziubalski wyjaśniał w czasie poznańskiej konferencji, że firma zmieniła strukturę działu sprzedaży. Teraz składa się on z czterech zespołów: sprzedaży partnerskiej, contact center (zespół sprzedaży własnej oraz obsługi klienta/partnera), sprzedaży grupowej i wyjazdów incentive oraz z zespołu wsparcia sprzedaży. Zmiana ma pomóc w pracy agentom turystycznym - przekonywał Dziubalski.

 

Zespół sprzedaży grupowej i incentive wprowadzi z kolei nowy typ rezerwacji grupowej. Do tej pory taka rezerwacja rozumiana była jako oferta dla grupy powyżej 20 osób. Teraz będzie możliwa także dla mniejszych grup, od 10 do 20 osób. Będą jednak pewne obostrzenia – przynajmniej 10 uczestników musi być pełnopłatnych, a typ rezerwacji jest przeznaczony wyłącznie dla podmiotów gospodarczych.

Magiczny system rezerwacyjny

Bardzo ważną nowością, o której touroperator poinformował podczas konferencji „Agent 3.0", jest wprowadzenie nowego systemu rezerwacyjnego Grecos Magic Ware. Dostęp do systemu, który już od początku sprzedaży sezonu 2018 jest zintegrowany z popularnym wśród sprzedawców systemem MerlinX, będzie uruchamiany sukcesywnie od stycznia. Grecos Magic Ware ma – zgodnie z zamysłem – ułatwić pracę agentom i będzie dostępny nie tylko w wersji na komputery stacjonarne, ale także na tablety i smartfony.

Nowy system będzie miał rozszerzoną strefę agenta, wśród nowości znalazła się też m.in. rozbudowana wyszukiwarka z możliwością precyzyjnego wyszukiwania ofert, w tym dla kilku pokojów jednocześnie, a także rozbudowany system zakładek i porównywarka ofert. Dostępny będzie także dodatkowy podgląd informacji na temat dostępności miejsc w samolocie i w hotelach. W nowym systemie będzie widniała także informacja, do kiedy będzie dostępna zrobiona rezerwacja, będzie można sprawdzić także dostępność i cenę danego pokoju w innych katalogach cenowych.

Firma Magic Ware, która przygotowała dla Grecosa nowy system, ma na tym polu spore doświadczenie i współpracuje na terenie Czech i Słowacji z ok. 80 tamtejszymi biurami. Grecos umożliwi swoim agentom udział w kursach z obsługi nowego systemu, już w ciągu najbliższych dni. Będzie można wziąć w nich udział za pośrednictwem e-learningowej Akademii Grecosa. Aby dostać certyfikat, trzeba będzie zaliczyć 5 kursów.

Europa ubezpieczy więcej

Pojawią się także nowe ubezpieczenia oferowane przez Towarzystwo Ubezpieczeń Europa, które ma umowę z biurem Grecos Holiday. Zasadniczo dostępne będą dwa ubezpieczenia – na 15 tys. i na 65 tys. euro. To drugie ubezpieczenie będzie obejmowało pomoc związaną z chorobami przewlekłymi. Będzie można dodatkowo dokupić pakiet sportowy, chroniący przed następstwami wypadków związanych z uprawianiem sportów podwyższonego ryzyka.

Swoistą rewolucją na rynku ma być wprowadzenie nowego pakietu ubezpieczeniowego „Alkohol bez limitu". Zagwarantuje on podstawową opiekę dla osób będących pod wpływem alkoholu. W tym wypadku z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone będą jednak zdarzenia mające miejsce w czasie prowadzenia samochodu lub innego pojazdu.

Nowością ubezpieczeniową będą także tzw. „telekonsultacje medyczne", ale będą one możliwe tylko w niegroźnych sytuacjach.

Grecja nadal hitem?

Grecos ma nadzieję na dalszy dynamiczny wzrost udziału Grecji w rynku wyjazdów urlopowych z Polski za granicę. W sezonie letnim 2017 wyniósł on, według wyliczeń biura podróży 39 procent, co oznaczało wzrost w porównaniu z rekordowym rokiem 2016 o 2 punkty procentowe. Około 30 procent wyjazdów czarterowych do Grecji w tym okresie stanowiły wycieczki organizowane przez Grecosa.

Równocześnie ze wzrostem udziału w greckim ryku, Grecos rozwija usługi proponowane klientom podczas wakacji. Kontynuowany będzie projekt Grecos Active by Ewa Chodakowska, w ramach którego klienci mogą zadbać o formę pod okiem trenerów Ewy Chodakowskiej i jednocześnie korzystać z formuły all inclusive. Powstaną też dwie grupy wiekowe Klubu Delfinki - Delfinki Mini (od 3 do 7 lat) i Delfinki Junior (od 8 do 12 lat). Touroperator dostrzega również potrzeby nastolatków spędzających wakacje z rodzicami, szykuje dla nich na nowy sezon Kluby Opa Teens, z programem dostosowanym do ich wieku (więcej: "Agenci Grecosa zostali herosami").

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA