fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

TUI sprzedaje ponad 50 firm

Bloomberg
Brak spójności z działalnością podstawową, zbyt wiele marek i negatywny wpływ na rentowność grupy to powody, dla których koncern TUI zdecydował się sprzedać dział turystyki specjalistycznej

Po Hotelbeds pod młotek idą kolejne spółki należące do turystycznego koncernu. Tym razem mowa o touroperatorach niszowych, skupionych pod wspólną marką Specialist Holidays Group. Wśród nich znajdują się między innymi: American Holidays, Austravel, Le boat i Marco Polo.

Grupa została utworzona w 2010 roku. Każde z przedsiębiorstw działało niezależnie, kierując się własną strategią. Od końca 2014 roku, czyli od momentu fuzji TUI Travel Plc z TUI AG, za Specialist Holidays Group odpowiada Will Waggott. – Specialist Group to wspaniała kolekcja ponad 50 marek i firm odnoszących sukcesy – mówi Friedrich Joussen, prezes TUI Group, jednocześnie tłumacząc, że mimo dobrej pozycji biznesowej przedsiębiorstwa te nie pasują do strategii firmy.

Zbyt duże zróżnicowanie marek i negatywny wpływ na rentowność koncernu były dodatkowymi argumentami przemawiającymi za podjęciem decyzji o wystawieniu ich na sprzedaż. Dzięki niej TUI będzie mogło skupić się na podstawowej działalności i poprawiać pozycję na rynkach międzynarodowych.

Sprzedaż, choć obejmuje wiele podmiotów, zostanie przeprowadzona jako jednorazowa transakcja. Według zarządu pozwoli to uzyskać udziałowcom większe korzyści. TUI zadecydowało też o pozostawieniu w grupie dwóch touroperatorów należących obecnie do Specialist Holidays Group, mowa o Crystal Ski i Thomson Lakes&Mountains. Według Joussena między nimi a pozostałymi markami grupy istnieje duża synergia działań – w okresie zimowym organizatorzy ci wykorzystują w znaczącym stopniu samoloty TUI Fly.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA