Materiał powstał przy współpracy z Otodom, serwisem Grupy OLX
Otodom, serwis należący do Grupy OLX, regularnie bada preferencje Polaków dotyczące ich zmieniających się potrzeb i oczekiwań mieszkaniowych. Niedawno opublikowaliście wyniki najnowszej, trzeciej edycji badania dobrostanu mieszkańców Polski realizowanego w ramach projektu Szczęśliwy Dom. Tym razem raporty z badania poświęciliście potrzebom różnych pokoleń. Wnioski są bardzo ciekawe, właśnie o nich będziemy rozmawiać. I tak, z jednej strony mamy pokolenie seniorów, z drugiej pokolenie Z. Jakie potrzeby mieszkaniowe mają te dwie grupy?
Nie będzie zaskoczeniem, jeśli powiem, że pod wieloma względami potrzeby obu tych grup są różne. W innym miejscu są osoby, które już przeżyły większość życia, a w innym miejscu te, które dopiero wchodzą w dorosłość.
Silversi mają zdecydowanie bardziej sprecyzowane swoje potrzeby. Widać to po tym, jak definiują to, co jest dla nich ważne, co zapewnia im dobrostan, jak budują swoje szczęście. Z kolei, kiedy patrzymy na najmłodszą grupę samodzielnych mieszkańców Polski, trudno jednoznacznie takie wnioski wyciągnąć. Młodzi dorośli jeszcze tak naprawdę zastanawiają się, co jest dla nich ważne. Są dużo bardziej otwarci na zmianę, na to, żeby się przeprowadzić, żeby poeksplorować, żeby zobaczyć, czy odpowiednim wyborem jest dla nich najem, czy może własność. Oczywiście tych różnic jest więcej i wszystkie trudno tu wymienić, dlatego oczywiście zachęcam do zapoznania się z raportami.
Jak sytuacja mieszkaniowa i wyzwania z nią związane przekładają się na poczucie dobrostanu tych dwóch pokoleń?