Telewizyjne cookies, czyli profilowanie widzów pod reklamę

Obowiązująca od listopada 2021 roku nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji zezwala na stosowanie przez operatora w programie telewizyjnym technologii DAI tj. dynamiczną podmianę reklam, która daje możliwość kierowania pojedynczej reklamy na linearne transmisje na żywo i filmy na żądanie, docierając tym samym do użytkowników różnych urządzeń.

Publikacja: 17.02.2022 13:21

Telewizyjne cookies, czyli profilowanie widzów pod reklamę

Foto: Adobe Stock

Po konwersji treści na wersję cyfrową DAI może dołączać do strumienia niestandardowe, kierowane reklamy wideo dostosowane do poszczególnych widzów. Nowelizacja zezwala także na dopasowanie telewizyjnych przekazów handlowych do odbiorcy oraz wprowadziła wydłużenie alokacji czasowej bloków reklamowych, a w godzinach 24.00-6.00 zniosła limity czasowe trwania reklam.

Dopasowanie telewizyjnych przekazów handlowych do odbiorcy

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Presja na Trybunał. RPO zastosował uchwałę Sejmu ws. dublerów i Przyłębskiej
ABC Firmy
Poszkodowani w pożarach przedsiębiorcy bywają podejrzewani o złe intencje
Sądy i trybunały
Dlaczego asystent i referendarz nie są traktowani jak adwokat i notariusz?
Podatki
Dla kogo stawka 8,5 proc. ryczałtu? Ważny wyrok NSA
Prawo dla Ciebie
Ministerstwo wydało ważny komunikat. Chodzi o studia online