Wprawdzie krajowe firmy dopiero przekonują się do korzystania na większą skalę z outsourcingu IT, ale Polska stała się w ostatnich latach jednym z największych w Europie dostawców tych usług. To zasługa zagranicznych inwestycji w nowoczesnych usługach dla biznesu (centra BPO/SSC), gdzie coraz większy udział mają procesy IT.
Jak wynika z najnowszych danych branżowego Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), w Polsce działa już ponad 450 wyspecjalizowanych polskich i zagranicznych centrów IT.
Do tego dochodzą informatyczne centra badawczo-rozwojowe (R&D) oraz działy informatyczne w centrach usług wspólnych (SSC) międzynarodowych firm, które obsługują ich spółki w innych krajach. W sumie ten sektor zatrudnia obecnie ok. 70 tys. specjalistów IT, szacuje Janusz Górecki, analityk ABSL.
Sprzyja automatyzacja
– Kluczowymi, najbardziej strategicznymi sektorami w usługach dla biznesu są na polskim rynku finanse (Banking, Financial Services and Insurance) oraz procesy IT/ITO. Tu głównymi graczami są centra IT i R&D w centrach usług wspólnych. Obok nich bardzo dynamicznie rosną spółki obsługujące cyfrową rewolucję dla globalnych potentatów, takie jak IT Kontrakt, Global Logic czy ITmagination – twierdzi Jacek Levernes, prezes ABSL.
Według niego dynamicznemu rozwojowi outsourcingu IT w Polsce sprzyja rosnące zainteresowanie firm najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi, w tym tymi związanymi z automatyzacją procesów.