Producent Tigera przeprasza i przekazuje 500 tys. złotych na pomoc żyjącym powstańcom

"Jesteśmy zszokowani tym równie mocno, jak wszyscy, którzy swoje oburzenie wyrazili publicznie" - napisała w oświadczeniu manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w firmie Maspex Dorota Liszka, nawiązując do szeroko komentowanej w mediach kontrowersyjnej reklamy napoju energetycznego Tiger, zamieszczonej w Instagramie. Firma przekazała w ramach przeprosin 500 tys. złotych na pomoc żyjącym powstańcom.

Aktualizacja: 09.08.2017 18:51 Publikacja: 09.08.2017 18:34

Producent Tigera przeprasza i przekazuje 500 tys. złotych na pomoc żyjącym powstańcom

Foto: Facebook/ Filip Chajzer

Firma Maspex z Wadowic jest producentem napoju energetycznego Tiger Energy Drink. Codziennie na instagramowym profilu produktu pojawia się nowa kartka z kalendarza, która nawiązuje do przypadającego danego dnia święta lub rocznicy.

Podobnie było 1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Zamieszczona tego dnia grafika przedstawia środkowy palec owinięty w czerwoną kokardę. Pod zdjęciem zamieszczono podpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie".

Dowiedz się więcej » "Chrzanić to". Oburzająca reklama napoju Tiger w sieci

"W związku z zamieszczoną 1 sierpnia 2017 r. w serwisie Instagram komunikacją napoju Tiger, chcemy bardzo szczerze przeprosić wszystkich, lecz przede wszystkim samych Powstańców. To nie powinno się nigdy zdarzyć" - napisała w oświadczeniu manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w firmie Maspex Dorota Liszka.

"Niezależnie od historycznych ocen, wszyscy zgadzamy się, że Powstańcom i Miastu, które tak heroicznie walczyło o wolność, należy się ogromny szacunek i pamięć. Jesteśmy polską firmą zatrudniającą tysiące ludzi, którym każdego roku 1 sierpnia o godzinie 17 serca biją tak samo mocno. Tym bardziej ubolewamy nad tą sytuacją" - dodała, jednocześnie informując, że firma bierze pełną odpowiedzialność za kontrowersyjną reklamę.

Zapowiedziała, że osoby odpowiedzialne za tę reklamę poniosą konsekwencje. Już wcześniej Maciej Łapiński, client service director w J. Walter Thompson, przekazał w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że obie osoby odpowiedzialne za post na Instagramie nie pracują już w agencji. Za sytuację przepraszał też Krzysztof Pawiński, prezes Maspex Wadowice. - Jestem zszokowany reklamą Tigera. Brak mi słów. Jako współwłaścicielowi firmy produkującej Tigera jest mi po prostu wstyd - napisał na Twitterze.

Dorota Liszka zapewniła, że "błąd uda nam się przekuć w coś dobrego". Zadeklarowała przekazanie pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom, w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. 

Potwierdzenie przelewu opublikował na Facebooku zaangażowany w zbiórkę dziennikarz TVN Filip Chajzer. -  Każda, nawet najgłupsza decyzja może mieć swój happy end. Oto i on - skomentował.

W ubiegłym roku Chajzerowi udało się zebrać 300 tys. zł. Dwa dni temu informował, że w tym roku zebrana kwota jest już dwukrotnie większa.

Firma Maspex z Wadowic jest producentem napoju energetycznego Tiger Energy Drink. Codziennie na instagramowym profilu produktu pojawia się nowa kartka z kalendarza, która nawiązuje do przypadającego danego dnia święta lub rocznicy.

Podobnie było 1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Zamieszczona tego dnia grafika przedstawia środkowy palec owinięty w czerwoną kokardę. Pod zdjęciem zamieszczono podpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie".

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Morskie Oko: Starosta tatrzański tłumaczy dlaczego meleksy nie mogły zastąpić koni
Społeczeństwo
Rada Języka Polskiego ogłasza rewolucję. Nazwy mieszkańców miast wielką literą. Są też inne, ważne zmiany
Społeczeństwo
Będą kopali groby na czas. Zaskakujący konkurs
Społeczeństwo
Rosjanie ścigają listem gończym polskich samorządowców. Dokąd lepiej nie podróżować?
Społeczeństwo
Sondaż: Czy odsyłać z Polski ukraińskich poborowych?