– Niestety, chociaż skala bezrobocia spada, to bezrobocie wśród młodych osób wciąż stanowi problem nie tylko ekonomiczny, ale również społeczny – podkreśla Mariola Raudo, kierownik działu spraw korporacyjnych i PR w Nestlé, komentując decyzję o przedłużeniu do 2020 r. inicjatywy Sojusz dla Młodych (Alliance for YOUth).
Ten ogłoszony jesienią 2013 r. projekt Nestlé na rzecz walki z bezrobociem wśród młodych zakładał, że w ciągu trzech lat (do końca 2016 r.) koncern stworzy możliwości zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia.
Inicjatywa, do której włączyli się dostawcy i partnerzy biznesowi Nestlé, a wraz z nimi kolejne firmy, przekształciła się w ogólnoeuropejski projekt przedstawicieli świata biznesu. Sojusz, który zrzesza dzisiaj ponad 200 dużych i małych firm (w tym dziesięć w Polsce), kilkakrotnie przekroczył zakładany cel.
Objął bowiem łącznie ok. 115 tys. młodych osób w całej Europie (w tym 6,6 tys. w Polsce), którym zapewniono oferty zatrudnienia, praktyk i staży oraz szkolenia zawodowe. Dodatkowo powstało 620 dualnych systemów edukacji i przeprowadzono 10 tys. warsztatów z praktycznymi poradami dotyczącymi rozmowy kwalifikacyjnej i przygotowania CV.
Sama Nestlé Polska zatrudniła w ramach Alliance for YOUth prawie 1,5 tys. młodych ludzi, a prawie 470 objęła programem praktyk. Powodzenie pierwszej edycji programu skłoniło jego uczestników do dalszych działań, które mają doprowadzić do podwojeniu dotychczasowego wyniku. W kolejnych latach programu uczestnicy Sojuszu chcą zaoferować do 2020 roku aż 230 tys. „szans zaatrudnienia", czyli miejsc pracy, staży i praktyk dla młodych Europejczyków.