Czy organizator platformy cashback pełni funkcję płatnika PIT

W ostatnim czasie na popularności zyskują różnego rodzaju platformy zakupowe, w ramach których użytkownikom, za dokonane zakupy, przyznawane są punkty. Uzbieranie odpowiedniej ilości punktów uprawnia użytkownika do otrzymania określonej kwoty pieniędzy. Organizator tego typu akcji marketingowej powinien wiedzieć, że wypłata cashbacku – po przekroczeniu pewnego progu kwotowego – spowoduje, że będą ciążyły na nim obowiązki związane z pełnieniem funkcji płatnika PIT.

Publikacja: 19.04.2023 02:00

Czy organizator platformy cashback pełni funkcję płatnika PIT

Foto: Adobe Stock

Zapłata określonej sumy pieniędzy, po osiągnięciu pewnego pułapu zakupów (cashback), co do zasady, posiada cechy jakie można przypisać sprzedaży premiowej. W ramach sprzedaży premiowej dochodzi bowiem do przyznania dodatkowych nieodpłatnych świadczeń w związku z nabyciem określonych towarów bądź usług oraz przy spełnieniu wskazanych przez organizatora warunków. Celem przeprowadzenia takiego przedsięwzięcia jest przede wszystkim skłonienie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty przedsiębiorcy.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo karne
Słynny artykuł o zniesławieniu ma zniknąć z kodeksu karnego
Prawo karne
Pierwszy raz pseudokibice w Polsce popełnili przestępstwo polityczne. W tle Rosjanie
Podatki
Kiedy ruszy KSeF? Ministerstwo Finansów podało odległy termin
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Podatki
Ministerstwo Finansów odkryło karty, będzie nowy podatek. Kto go zapłaci?
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?