Wyniki i prognozy Agory: kina będą odbudowywać się dłużej

O 2-4 proc. urosnąć mają w tym roku wydatki na reklamę w Polsce, a frekwencja w kinach będzie niższa o 20 proc. niż w rekordowym 2019 r. – spodziewa się właściciel sieci Helios i „Gazety Wyborczej”. Jakie wyniki sam wypracuje?

Publikacja: 17.03.2023 12:39

Siedziba Agory przy ulicy Czerskiej w Warsawie

Siedziba Agory przy ulicy Czerskiej w Warsawie

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Grupa Agora, właściciel sieci kin Helios, Radia Zet i „Gazety Wyborczej” w ostatnim kwartale 2022 roku odnotowała 331 mln zł przychodu (spadek o 5,9 proc. rok do roku), 55,3 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA, spadek o 15,6 proc. rok do roku), ale jej wynik operacyjny i netto były ujemne. Strata operacyjna medialnego holdingu wyniosła 30,4 mln zł, a strata netto 31,4 mln zł.

O ile EBITDA przebiła oczekiwania biur maklerskich ankietowanych przez PAP o 32 proc. i strata netto jest trochę mniejsza niż oczekiwano , o tyle strata operacyjna jest głębsza o 5 mln zł niż przewidywali analitycy.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady