Agora: 2023 rok jeszcze bez przełomu

Za rok-dwa w kinach nie będzie śladu po pandemii, ale w przyszłym roku widownia będzie niższa niż w rekordowym 2019 r. – uważa zarząd Agory. W 2023 r. rynek reklamy w Polsce widzi płaski.

Publikacja: 18.11.2022 15:49

Agora: 2023 rok jeszcze bez przełomu

Foto: Adobe Stock

- Obiecująco prezentuje się repertuar kinowy na czwarty kwartał tego roku - ocenił w piątek przy okazji publikacji wyników Grupy Agory za trzeci kwartał tego roku Bartosz Hojka. Jako przykład podał wchodzący niebawem na ekrany film ze stajni Disney’a kierowany do dzieci „Dziwny Świat”.

Kino to (z wyjątkiem pandemii) jeden z dwóch głównych biznesów grupy Agora. W ciągu trzech kwartałów 2022 r. przyniosły medialnemu koncernowi ponad 200 mln zł przychodu. Ponad 134 mln zł kina uzyskały ze sprzedaży 7 mln biletów (wychodzi 19,1 zł za sztukę), a bary przyniosły im kolejne 73 mln zł. Reklamodawcy zostawili w tym czasie na dużym ekranie 19 mln zł.

Pozostało 87% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Specjalista od memów poszukiwany. Sztab Joe Bidena obiecuje dobre pieniądze
Media
Sprawa o uprzywilejowanie TVP. Polsat drugi raz wygrywa
Media
Polsat w sporze z państwem o refarming i przywileje TVP. Jest pierwszy wyrok
Media
Szef Wirtualnej Polski: badanie internetu zagrożone. Gemius: będzie dobrze
Media
Koniec darmowego internetu do Instagrama. Jest zakaz
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy