Polskie Badania Internetu mają nowych właścicieli

Do właścicieli spółki, na której zlecenie powstają jedne z najważniejszych w kraju badania ruchu w Internecie dołączyło pięć nowych firm

Publikacja: 05.07.2011 15:47

Polskie Badania Internetu mają nowych właścicieli

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch Danuta Matloch

Dotychczas właścicielami PBI były Agora, Onet, Interia i Wirtualna Polska. Teraz dołączą do nich GG Network (właściciel Gadu-Gadu), Wydawnictwo Murator, Polskapresse, Redefine (właściciel Ipla.tv) i Ringier Axel Springer Polska.

PBI zleca w Polsce jedne z najważniejszych badań ruchu w Internecie, w oparciu o które planowane są m.in. kampanie reklamowe Megapanel, wykonywane przez firmę Gemius.

PBI poszukiwała nowych udziałowców od marca 2010 roku. Chciała rozwijać technologię badań Internetu w Polsce, do czego potrzebne są dodatkowe pieniądze. Chodzi np. o stworzenie mechanizmu umożliwiającego jednolite badanie odbioru wideo w sieci oraz korzystanie z Internetu mobilnego.

Zmiana składu udziałowców ma się zakończyć jeszcze w te wakacje. Dotychczasowi wspólnicy PBI i GG Network będą mieli w PBI po 15,8 proc. udziałów, a pozostali nowi wspólnicy – po 5,3 proc. Władze PBI same ogłosiły chęć poszerzenia składu udziałowców. Warunek dla chętnych był jeden: serwisy www, które posiada taka firma muszą mieć zasięg równy lub większy niż 20 proc.

Część z firm, które dołączyły do PBI oraz kilku innych znaczących graczy na mediowym rynku - m.in. Axel Springer Polska (obecny Ringier Axel Springer Polska), GG Network, Nasza Klasa, Redefine i Infor Media - przez jakiś czas myślały o stworzeniu badań konkurencyjnych dla PBI.

Teraz nowe grono udziałowców wspólnie zadecyduje, czy będzie kontynuować obecne badanie Megapanel w nowej formie, czy też ogłosi przetarg na nowe.

Dotychczas właścicielami PBI były Agora, Onet, Interia i Wirtualna Polska. Teraz dołączą do nich GG Network (właściciel Gadu-Gadu), Wydawnictwo Murator, Polskapresse, Redefine (właściciel Ipla.tv) i Ringier Axel Springer Polska.

PBI zleca w Polsce jedne z najważniejszych badań ruchu w Internecie, w oparciu o które planowane są m.in. kampanie reklamowe Megapanel, wykonywane przez firmę Gemius.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?