Wirtualna Polska przejęła Wirtualne Media

Specjalistyczny serwis informacyjny poświęcony przede wszystkim rynkowi mediów - Wirtualne Media - trafił do grupy Wirtualnej Polski.

Publikacja: 12.01.2024 14:02

Wirtualne Media trafił do grupy Wirtualnej Polski

Wirtualne Media trafił do grupy Wirtualnej Polski

Foto: materiały prasowe

Wirtualna Polska Holding, właściciel jednego z największych w kraju portali horyzontalnych – wp.pl – kupił w czwartek, 11 stycznia, specjalistyczny serwis informacyjny poświęcony przede wszystkim rynkowi medialnemu: Wirtualne Media.

Wirtualne Media sprzedane

Wirtualne Media od października 2023 r. działały w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jej jedynym udziałowcem był Marcin Szumichora, twórca i wieloletni dyrektor zarządzający serwisu.

Z wypowiedzi Jacka Świderskiego, prezesa WPH, wynika, że Wirtualne Media od dłuższego czasu były na sprzedaż. – Kiedy dowiedzieliśmy się, że trwa poszukiwanie nowego właściciela portalu, zgłosiliśmy się, bo rozumiemy ważną branżowo rolę tej firmy i my tę niezależność, jako nowi właściciele, gwarantujemy – dowodzi prezes w komunikacie prasowym.

Czytaj więcej

Wirtualna Polska Holding w rok urosła o jedną czwartą

Ani WPH (jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych), ani Marcin Szumichora nie zdradzają warunków transakcji.

Z punktu widzenia wyników i zasobów gotówkowych WPH nie ma ona raczej dużego znaczenia. 

Giełdowa grupa internetowa zapewnia, że Wirtualne Media pozostaną osobną spółką, działającą niezależnie od części mediowej WP. Będzie zarejestrowana w Trójmieście, ale działać będzie w Warszawie, a praca dla niej będzie odbywać się zdalnie.

Szefowa z Inforu

Szefową spółki prowadzącej serwis została Ewa Świstuniuk, wcześniej – do listopada ub.r. - związana z Grupą Infor, wydawcą m.in. „Dziennika Gazety Prawnej”, należącą do Ryszarda Pieńkowskiego.

Wirtualne Media w ubiegłym roku na podstawie rozmowy z przedsiębiorcą opublikowały materiał pt. „Rewolucja w Inforze. Rusza na wojnę z Onetem i Wirtualną Polską”, przedstawiając plan stworzenia nowoczesnego portalu na bazie serwisu Dziennik.pl.

Zarówno Świderski, jak i Szumichora, ogłosili transakcję na profilach w mediach społecznościowych. – Przez te prawie 25 lat udało się zbudować naprawdę coś fajnego i wierzę, że Ewa Świstuniuk będzie w stanie wznieść WM na jeszcze wyższy poziom. W grudniu Wirtualnemedia.pl zanotowały swój najlepszy wynik w historii - prawie 4 mln użytkowników. Styczeń zapowiada się również rekordowo – napisał na Facebooku Marcin Szumichora.

Dodał, że jeszcze zostaje w firmie. Ma doradzać zarządowi WM.

Czytaj więcej

Pociąg Wirtualnej Polski do przejęć. Stacja Audioteka

WPH i Cyfrowy Polsat na zakupach

Twórcy działających w kraju informacyjnych serwisów internetowych coraz częściej sprzedają swoje biznesy. Konsolidują je zwykle duże grupy medialne z polskim kapitałem. Obok WPH, która wyrosła z połączenia wp.pl i portali grupy O2 (tlen.pl, pudelek.pl), od wejścia na giełdę rosnąc za sprawą przejęć w kraju i za granicą, aktywna na tym polu jest w ostatnich latach Grupa Cyfrowy Polsat. 

Przejmujący, informując o zakupach serwisów informacyjnych, tłumaczą zwykle, że jest to dla nich inwestycja.

Wirtualna Polska Holding, właściciel jednego z największych w kraju portali horyzontalnych – wp.pl – kupił w czwartek, 11 stycznia, specjalistyczny serwis informacyjny poświęcony przede wszystkim rynkowi medialnemu: Wirtualne Media.

Wirtualne Media sprzedane

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane