- Doceniliśmy, że jest to największa inwestycja w sensie architektoniczno-aranżacyjnym, jak i w skali oddziaływanie. Dzięki powstaniu nowej siedziby muzeum nastąpiła rewitalizacja znacznego obszaru Katowic bardzo potrzebna miastu. Placówka szybko zyskała szeroką akceptację społeczną. A wystawa dokumentacyjna, jaką stworzyła, znakomicie przywołuje tradycję, a jednocześnie odnosi się do historii najnowszej. Wszystkie te czynniki wzięliśmy pod uwagę – mówi „Rzeczpospolitej” przewodniczący jury dr hab. Piotr Korduba z Instytutu Historii Sztuki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Zwycięzcę wyłoniono z 264 zgłoszeń konkursowych. Na poniedziałkowej gali w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej przyznano również nagrody i wyróżnienia w 11 różnych kategoriach.
Główną nagrodę za „Wystawy sztuki” otrzymało Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie za ekspozycję „Andrzej Wróblewski: Recto /Verso. 1948-49 1956-57” , która dała impuls do nowego i inspirującego odczytania twórczości jednego z najważniejszych polskich artystów XX wieku. Wystawa skupiała się na dwóch kluczowych etapach twórczości artysty: początku i końcu, kiedy malarz określał się wobec tradycji awangardy, chęci bycia nowoczesnym, a zarazem potrzeby uczestnictwa w aktualnych przemianach rzeczywistości.
MSN zostało podwójnym tegorocznym laureatem, bo otrzymało także Sybillę w kategorii „Wystawy historyczne i archeologiczne” za projekt „Spór o odbudowę”, oddający dynamikę dyskusji na temat kształtu podnoszącej się z wojennych ruin stolicy.
Z kolei Muzeum Narodowe w Warszawie uhonorowano wyróżnieniem za wystawę „Skarby z kraju Chopina. Sztuka polska XV-XX wieku.