Polskie firmy mało łowią w sieci

Mniej niż co dziesiąte polskie przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi online. To jeden z najgorszych wyników w Unii Europejskiej.

Aktualizacja: 18.12.2017 23:42 Publikacja: 18.12.2017 21:06

Już 77 proc. europejskich firm zatrudniających co najmniej dziesięciu pracowników ma stronę internetową, a co szósta (16 proc.) prowadzi sprzedaż online – wynika z najnowszych danych unijnego urzędu statystycznego Eurostatu za 2016 r. Według nich najbardziej aktywne w działalności handlowej w sieci są firmy z Irlandii, Szwecji i Danii, gdzie około jednej czwartej przedsiębiorstw oferuje swoje usługi lub produkty przez internet.

Polska – wraz z Bułgarią i Rumunią – plasuje się na drugim końcu unijnego zestawienia, chociaż nasz kraj od lat jest w czołówce najszybciej rosnących rynków handlu internetowego, którego wartość może w tym roku sięgnąć 40 mld zł. Według tegorocznych danych organizacji Ecommerce Europe polski rynek e-commerce w ciągu 12 miesięcy (do połowy 2017) urósł 25 proc., co zapewnia mu piąte miejsce w Europie.

Pozostało 88% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Zamożni Amerykanie zaczynają być ostrożni w wydatkach
Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?