Zgłaszanie do rejestru elementem przeciwdziałania praniu pieniędzy

Identyfikacja beneficjenta rzeczywistego może niekiedy okazać się skomplikowanym procesem. Warto się do niej przygotować.

Aktualizacja: 13.12.2021 14:57 Publikacja: 13.12.2021 14:07

Zgłaszanie do rejestru elementem przeciwdziałania praniu pieniędzy

Foto: Adobe Stock

31 października 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, które wprowadziły obowiązek dokonywania zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) przez podmioty takie jak fundacje oraz stowarzyszenia rejestrowe. Organizacje, które były wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu wejścia w życie tego obowiązku mają czas do 31 stycznia 2022 r. na dokonanie zgłoszenia.

Kim jest beneficjent rzeczywisty

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Sprzedali odziedziczone mieszkanie. Zapędy fiskusa musiał zastopować sąd
Prawo dla Ciebie
Prezydent zawetował ustawę o języku śląskim
Sądy i trybunały
Pracownicy sądów i prokuratur przedstawili swoje żądania Bodnarowi
Zawody prawnicze
Czystki w krakowskich prokuraturach. To ewenement w skali całego kraju
Prawo dla Ciebie
Koniec sporu Brukseli z Polską o praworządność. KE zamyka procedurę z artykułu 7
Praca, Emerytury i renty
Nowa, lepsza umowa w pracy: przepisy są od roku, ale czy się przyjęły