Żywność nas pociągnie do przodu

Polscy producenci żywności znakomicie odnaleźli się na rynku europejskim, co widać także po ich wynikach na „Liście 2000". Jednocześnie – co może być wzorem dla innych – szukają nowych możliwości zbytu, głównie w Azji i Afryce.

Publikacja: 11.12.2017 18:30

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska.

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska.

Foto: materiały prasowe

Zaryzykuję stwierdzenie, że proces budowania świadomości i rozpoznawalności polskiej żywności na unijnym rynku właściwie już się zakończył. Nasze produkty już od dłuższego czasu mają tam ugruntowaną pozycję, a w wielu branżach przodują. Udział polskiego przemysłu spożywczego w Unii Europejskiej sięga 9 proc., co daje nam szóste miejsce w kolejce do unijnych stołów i kuchni.

Mleczni giganci

Pozostało 93% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko