Były pracownik szkodzi renomie firmy? Nie może czuć się bezkarny

Niepochlebne publikacje i komentarze mogą naruszać dobra osobiste pracodawcy, chronione przez prawo cywilne. Jeśli godzą w dobre imię przedsiębiorcy, może on poszukiwać ochrony również w prawie karnym.

Publikacja: 15.03.2024 02:00

Były pracownik szkodzi renomie firmy? Nie może czuć się bezkarny

Foto: Adobe Stock

Jawna i otwarta krytyka pracodawcy może mieć miejsce w każdym czasie, w praktyce pojawia się jednak najczęściej po zakończeniu współpracy. Gdy rozstanie z pracownikiem nie odbywa się w przyjaznej atmosferze, negatywne komentarze mogą dotyczyć również nieprawdziwych sytuacji. W relacji z byłym pracodawcą, nie ma przecież nic do stracenia, a przez to może czuć się bezkarny. Obraźliwe komentarze nie pozostają jednak bez wpływu na dobre imię pracodawcy, mogą oddziaływać na jego relacje z innymi pracownikami lub obecnymi i potencjalnymi kontrahentami. Czy rzeczywiście negatywne konsekwencje dotyczą tylko jednej ze stron?

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP