Rosną wydatki na krajowy e-sport

W ubiegłym roku na sponsoring e-sportu przeznaczono o 11 proc. więcej niż w 2020 r. W tym wzrost może być podobny.

Publikacja: 03.07.2022 22:16

Rosną wydatki na krajowy e-sport

Foto: Adobe Stock

Wartość krajowego rynku sponsoringu e-sportu wyniosła w ubiegłym roku 31,8 mln zł – wynika z raportu firmy Sponsoring Insight. To o 11,2 proc. więcej niż zanotowano w 2020 r. W tym roku zwyżka może być podobna. – Polski rynek wyróżnia się dynamiką rozwoju – czołowe krajowe rozgrywki, takie jak Polska Liga Esportowa oraz Ekstraklasa Games skalą oraz jakością nie odbiegają od globalnej czołówki, a Polska coraz częściej wybierana jest jako hub produkcyjny dla międzynarodowych rozgrywek. Związane jest to m.in. z istotnymi inwestycjami w studia produkcyjne zlokalizowane m.in. w Warszawie oraz w Katowicach – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight.

Najwięcej na sponsoring e-sportu wydają firmy z branży FMCG. Mają w tym torcie 16,2 proc. udziałów. Na podium znalazły się jeszcze sklepy (12,6 proc.) i jednostki samorządu terytorialnego (10,5 proc.). Wśród istotnych sponsorów są też spółki: finansowe, zakłady wzajemne, Skarbu Państwa, telekomunikacyjne, e-commerce, odzieżowe i transportowe.

Dużą rolę na rynku sponsoringu e-sportu odgrywa m.in. PGE. W marcu koncern podpisał z Polską Ligą Esportową umowę przedłużającą współpracę obu podmiotów. To sprawiło, że marka PGE stała się bardzo rozpoznawalna w środowisku gamingowym. – Zaangażowanie w e-sport to również inwestycja w szerokie dotarcie z ofertą produktową PGE. Badania rynku wskazują, że zainteresowani e-sportem to świadomi konsumenci chętnie korzystający z usług i produktów sponsorów tej branży – informuje Małgorzata Babska, starszy kierownik wydziału komunikacji zewnętrznej i biura prasowego PGE.

Sponsorem tytularnym popularnego cyklu zawodów e-sportowych w grę symulującą wyścigi Formuły 1 jest PKN Orlen. Również ten koncern widzi rosnący potencjał i wzrastającą rozpoznawalność e-sportu. Powołuje się na ostatnie badania IQS Game Story, z których wynika, że w samej Polsce jest aż 17 mln graczy. Z Polską Ligą Esportową współpracuje Grupa Pracuj. Spółka zdecydowała się na połączenie sponsoringu z praktycznym wsparciem w rekrutacji dla ogłoszeń zamieszczonych w należącym do niej serwisie the:protocol.

Z kolei PKO BP jest w Polsce oficjalnym partnerem tytularnym rozgrywek e-sportowych FIFA. Bank podaje, że był to dla niego naturalny ruch, gdyż chce wspierać zrównoważony i wszechstronny rozwój ludzi pasjonujących się e-sportem.

Wartość krajowego rynku sponsoringu e-sportu wyniosła w ubiegłym roku 31,8 mln zł – wynika z raportu firmy Sponsoring Insight. To o 11,2 proc. więcej niż zanotowano w 2020 r. W tym roku zwyżka może być podobna. – Polski rynek wyróżnia się dynamiką rozwoju – czołowe krajowe rozgrywki, takie jak Polska Liga Esportowa oraz Ekstraklasa Games skalą oraz jakością nie odbiegają od globalnej czołówki, a Polska coraz częściej wybierana jest jako hub produkcyjny dla międzynarodowych rozgrywek. Związane jest to m.in. z istotnymi inwestycjami w studia produkcyjne zlokalizowane m.in. w Warszawie oraz w Katowicach – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił