Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”

Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów podjęły działania wobec 20 linii lotniczych o wprowadzające w błąd i stosowanie praktyki greenwashingu, „ekologicznego mydlenia oczu” mającego wywołać u klientów wrażenie, że są bardziej ekologiczne niż konkurencja.

Publikacja: 05.05.2024 11:02

Linie lotnicze oszukują klientów greenwashingiem

Linie lotnicze oszukują klientów greenwashingiem

Foto: Adobe Stock

Po ostrzeżeniach Europejskiego Biura Organizacji Konsumentów (BEUC) Komisja Europejska i Sieć Współpracy w zakresie Ochrony Konsumenckiej (CPC) z udziałem urzędów z Belgii, Holandii. Norwegii i Hiszpanii wysłały do 20 linii lotniczych pisma wymieniające kilka rodzajów potencjalnie mylących twierdzeń ekologicznych i zwracające się do nich o dostosowanie w ciągu 30 dni swych praktyk do unijnej ustawy o konsumentach — informuje komunikat nadany z Brukseli.

Komisja nie wymieniła nazw adresatów, ale europejskie media podały, że są to: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling i Wizz Air.

Pozostało 87% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić