Nowoczesne choinki

aktualizacja: 08.12.2011, 13:56
Nowoczesne choinki
Nowoczesne choinki
Foto: materiały prasowe

W Goethe-Institut w Warszawie i w Krakowie trwa wystawa niekonwencjonalnych pomysłów na świąteczną choinkę

Twórcami 30 zaskakujących prac - zabawnych, prowokujących lub szokujących - są niemieccy artyści i designerzy. Nic dziwnego, że pomysł narodził się w Niemczech, w końcu bożonarodzeniowa choinka wywodzi się z tradycji germańskiej.

Projektodawcami projektu są dwaj młodzi designerzy z Karlsruhe - Johannes Marmon i Johannes Müller (założyciele studia jjoo design). Wpadli na pomysł artystycznej interpretacji świątecznego drzewka w 2004 roku, jeszcze gdy byli studentami Wyższej Szkoły Designu. Do udziału w projekcie zaprosili szerokie grono twórców. Każdy mógł dać upust własnym emocjom i skojarzeniom z choinką. Odezwali się fani i krytycy. Jedni manifestowali radość, inni wyrażali dystans do choinki i świąt. Idea designerskiego drzewka połączyła jednych i drugich. Tak spodobała się wszystkim, że wystawy zaczęto organizować w Karsruhe co roku. Kolekcja rozrosła się. W Warszawie i Krakowie oglądamy najlepsze projekty, wybrane z siedmiu corocznych edycji.Wiele z nich ujmuje poczuciem humoru autora. Najzabawniejsza choinka Sebastiana Herknera powstała z... wystrzyżonej szczotki do zamiatania. Bywa, że humor łączy się z ironią, gdy artyści chcą zwrócić uwagę na komercjalizację świąt Bożego Narodzenia. Np. Sebastian Cremers stworzył plakat z choinką złożoną z markowych podpisów - od Barbie i LEGO do VOLVO, czy CARTIERA. To znakomita synteza naszych marzeń i wysiłków firm, by bożonarodzeniowa gorączka prezentów generowała zysk.„Oh, choinka" - taki tytuł nosi wystawa, pokazująca, że kreatywne pomysły są niewyczerpane i odświeżają utrwalony kanon.
KOMENTARZ DNIA

Żródło: rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE