Linie lotnicze i lotniska

Emirates zamawia 40 dreamlinerów

materiały prasowe
Podczas targów Dubai Airshow 2017 Emirates złożył warte 15,1 miliarda dolarów zamówienie na 40 boeingów 787-10 dreamlinerów
Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes Grupy Emirates, podpisał umowę z prezesem firmy Boeing Commercial Airplanes Kevinem McAllisterem podczas pierwszego dnia wystawy Dubai Airshow 2017.
– Dostawy w ramach dzisiejszego zamówienia Emirates rozpoczną się w 2022 roku i będą kontynuowane jeszcze w latach 30. Część z nich zastąpi starsze maszyny, dzięki czemu utrzymamy młodą i wydajną flotę, a inne umożliwią dalszy rozwój naszej oferty kierunków. Boeing 787 stanowi znakomite uzupełnienie boeingów 777 i airbusów A380, zapewniając nam większą elastyczność przy obsłudze różnych kierunków w miarę rozszerzania naszej globalnej siatki połączeń – mówi cytowany w komunikacie prasowym Al Maktoum. – Strategia Emirates zawsze polegała na inwestowaniu w najnowocześniejsze i najwydajniejsze samoloty, a dzisiejsze zamówienia to potwierdzają. Świadczą one ponadto o naszej wierze w przyszłość lotnictwa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całym regionie – dodaje. – Bardzo nas cieszy, że linie Emirates postawiły oprzeć przyszły rozwój swojej floty i działalności na samolotach Boeing 787-10 Dreamliner. To samolot, który wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności operacyjnej w lotnictwie komercyjnym, gdy wejdzie do służby w przyszłym roku. Wybór dreamlinera przez Emirates stanowi kolejny etap naszej wieloletniej współpracy i pozwoli na utrzymanie wielu miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Kevin McAllister, prezes Boeing Commercial Airplanes.
Obecnie linie Emirates oceniają silniki dostępne w zamówieniu. Umowa przewiduje możliwość konwersji samolotów do modelu 787-9, dając liniom Emirates większą swobodę dostosowania ich do przyszłych potrzeb związanych z rozwojem floty i siatki połączeń. Dreamlinery Emirates zostaną dostarczone w konfiguracjach dwu- i trzyklasowych. W zależności od wersji będą mogły przewieźć maksymalnie od 240 do 330 pasażerów. Dostawy zostaną podzielone na kilka etapów i rozpoczną się w 2022 roku. Linie Emirates przypominają, że znacząco wpływają na zatrudnienie w amerykańskiej branży lotniczej. Stosując mnożnik zatrudnienia opracowany przez Departament Handlu Stanów Zjednoczonych (każdy miliard dolarów eksportu lotniczego pozwala stworzyć lub utrzymać 5 200 miejsc pracy w USA), można obliczyć, że nowe zamówienie przyczyni się do powstania lub utrzymania ponad 78 tysięcy miejsc pracy w przemyśle lotniczym Stanów Zjednoczonych – nie tylko w zakładach Boeinga, ale także u innych amerykańskich dostawców. Wcześniej, podczas targów Dubai Air Show 2013, linie Emirates kupiły 150 boeingów 777X wyposażonych w silniki GE9X, których dostawa rozpocznie się w 2020 roku. Emirates i Boeing współpracują ze sobą od dziesięcioleci. Przewoźnik dysponuje największą flotą boeingów 777 na świecie, która liczy obecnie 165 maszyn. Uwzględniając nową umowę, liczba szerokokadłubowych boeingów zamówionych przez linie Emirates wzrosła do 204 sztuk.
Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL