Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Sprzedaż gazet w czerwcu

Œrednia sprzedaż elektronicznych wydań największych gazet w kraju między styczniem i czerwcem zwiększyła się rok do roku o prawie 17 proc.
Łšcznie codziennie w I półroczu tego roku kupowanych było œrednio codziennie 18,7 tys. elektronicznych egzemplarzy „Dziennika", „Faktu", „Gazety Wyborczej" i „Rzeczpospolitej" – wynika z danych Zwišzku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujšcych sprzedaż e-wydań. „Dziennik Gazeta Prawna" sprzedawał ich œrednio 9,2 tys. egz. (o 6,5 proc. więcej niż przed rokiem), bulwarowy „Fakt": 237 egz. (ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem), „Gazeta Wyborcza": 2 tys. egz. (spadek o 12 proc.), a „Rz": 7,3 tys. egz. (wzrost o 45,6 proc.). W samym czerwcu tego roku te same tytuły łšcznie sprzedawały œrednio 18,9 tys. e-wydań każdego dnia, o 11,2 proc. więcej niż przed rokiem. Łšczna œrednia całkowita sprzedaż (tzw. rozpowszechnianie płatne razem) pięciu (wraz z „Super Expressem") największych gazet w Polsce wynosiła w I półroczu 801,2 tys. egz. i była o 10,3 proc. niższa niż przed rokiem. W samym czerwcu sięgała 767,8 tys. egz., co oznacza spadek rok do roku o 8,4 proc. „Dziennik Gazeta Prawna" sprzedawał w czerwcu œrednio 56,6 tys. egz. (spadek rok do roku o 12,6 proc.), „Fakt": 314,2 tys. egz. (spadek o 4,3 proc.), „Gazeta Wyborcza": 188,7 tys. egz. (spadek o 10,7 proc.), „Rz": 59,8 tys. egz. (spadek o 29,3 proc.), a „Super Express": 148,5 tys. egz. (spadek o 0,3 proc.).
ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL