Na swoich stronach spółka Gremi Business Communication Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

REKLAMA
Partner strategiczny:
Partnerzy serwisu:
Tutaj jesteś: rp.pl » Turystyka » Promocja turystyczna

Promocja turystyczna

Świnoujście - konkurs na dorożki

pap 26-01-2014, ostatnia aktualizacja 26-01-2014 12:55
źródło: Fotorzepa
autor: Dariusz Górajski

W nadmorskim Świnoujściu w najbliższym sezonie letnim turystów powitać mają odnowione i ujednolicone dorożki oraz dorożkarze w nowych uniformach

Miasto ogłosiło konkurs na projekt renowacji bryczek i wzór ubioru woźnicy.

Jak mówi rzecznik prezydenta Świnoujścia Robert Karelus, miasto chce, aby dorożki i dorożkarze były wizytówką Świnoujścia. - Dziś nie wszystkie dorożki wyglądają tak, jakbyśmy chcieli. Projekt renowacji bryczek ma poprawić estetykę dorożek i ujednolicić ich wygląd - wyjaśnia Karelus.

Prace konkursowe powinny dotyczyć modernizacji istniejących dorożek wraz z uprzężą i innym wyposażeniem pojazdów. Konkurs obejmuje także zaprojektowanie nowych uniformów dla dorożkarzy w dwóch wersjach, letniej i wiosenno-jesiennej.

Miasto nie określało żadnych warunków stylistyki, w którą należy się wpisać. - Dobrze by było, gdyby projekty nawiązywały do morskiego charakteru miasta, kolorów kojarzonych ze Świnoujściem, czyli białego i niebieskiego, oraz zawierały herb lub logo miasta - sugeruje jednak Karelus.

- hcemy, aby jeszcze w tym roku odnowione dorożki i dorożkarze w nowych uniformach wozili turystów po Świnoujściu - dodaje.

Dorożki są związane z nadmorskim kurortem od dawna. Jeszcze przed wojną w niemieckim wówczas Świnoujściu woziły letników. Kilka lat temu było ich około 150, teraz pozostało 40. Tak jak dawniej, bryczki to atrakcja turystyczna, największym zainteresowaniem cieszą się u licznie odwiedzających miasto niemieckich turystów.

W konkursie może wziąć udział każdy, kto ma ukończonych 16 lat. Zgłoszenia przyjmowane będą do 28 lutego. Na autorów najlepszych pomysłów czekają nagrody pieniężne - zwycięzca otrzyma 2,5 tys. zł. Oceny i wyboru najlepszych prac konkurs dokona komisja złożona m.in. z architektów, plastyków i dorożkarzy. Komisja weźmie pod uwagę m.in. oryginalności pomysłu oraz "wrażenia artystyczne".

Przeczytaj więcej o:  dorożka , świnoujście

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Notowania walut

X-Trade Brokers SA
eholiday.pl

TV.RP.PL

Z notatnika pilota

Młodzi Chińczycy zwiedzają Kraków i Warszawę - zobacz film Polskiej Organizacji Turystycznej zachęcający mieszkańców Kraju Środka do odwiedzenia Polski

Partner merytoryczny
Partnerzy serwisu:
Partner strategiczny:

Redakcja

Filip Frydrykiewicz f.frydrykiewicz@rp.pl
Danuta
Walewska-Rudzka
d.walewska@rp.pl
Adam Woźniak a.wozniak@rp.pl
Anna Kłossowska a.klossowska@wp.pl
common