Obie firmy podały we wspólnym komunikacie o podpisaniu umowy o strategicznej współpracy, HNA zgodziła się wprowadzić te samoloty w Chinach i na rynki zagraniczne (afrykańskie) oraz eksploatować je. Nie ujawniono warunków finansowych ani też, czy jest to potwierdzone zamówienie czy opcja.

Konglomerat, który sprzedaje cześć swych aktywów dla pozyskania gotówki, ma udziały w ponad 10 liniach lotniczych, m.in. w Hainan Airlines, Capital Airlines i Africa World Airlines w Ghanie. W 2010 r. zamówił 15 samolotów C919. Obecna umowa ma wesprzeć chiński przemysł lotniczy oraz inicjatywy „Made in China 2025" i „One Belt, One Road".

Chiny maja ambicję wejść samolotem C919 na światowy rynek odrzutowców pasażerskich szacowany na ponad 2 bln dolarów w najbliższych 20 latach, maszyna jest też elementem planu „Made in China 2025" zwiększania popularności na świecie chińskich wyrobów, od leków po roboty. C919 wykonał pierwszy próbny lot w 2017 r., COMAC uzyskał w lipcu zgodę na uruchomienie seryjnej produkcji regionalnych ARJ-21.

W lutym producent poinformował o uzyskaniu zamówieiń na 815 samolotów C919 i na 453 ARJ-21.