Społeczeństwo

#LemonFaceChallenge zykuje popularność w sieci

AdobeStock
W USA popularność zyskuje wyzwanie, które zwrócić ma uwagę na dzieci zaatakowane przez rozlanego glejaka pnia mózgu (DIPG). W akcję Lemon Face Challenge zaangażowali się internauci i popularni sportowcy.

Dzięki popularnemu kilka lat temu wyzwaniu Ice Bucket Challenge, na walkę ze stwardnieniem rozsianym udało się zebrać ponad 115 milionów. Jak informuje portal noizz.pl, obecnie popularność zyskuje Lemon Face Challenge.

 

Akcja zapoczątkowana została przez 11-letnią Aubreigh Nicholas, u której około rok temu wyryto glejaka. Bliscy dziewczynki postanowili wypromować wyzwanie polegające na zjedzeniu cytryny przed kamerą i wrzuceniu filmu z reakcją do sieci.

Wyzwanie stało się popularne, gdy przyłączył się do niego trener drużyny futbolu amerykańskiego Alabama Crimson Tide, Nick Saban. Do sieci swoje filmy wrzucili także baseballiści zespołu LA Dodgers, którzy nominowali do wyzwania kolejne zespoły.

Pieniądze wpłacone na konta fundacji przy okazji Ice Bucket Challenge sprawiły, że udało się odkryć nowy gen powiązany ze stwardnieniem rozsianym. Jeśli akcja nabierze tempa, podobnie może być również w przypadku Lemon Face Challenge.

Źródło: noizz.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL