Aktualizacja: 07.03.2017 19:53 Publikacja: 07.03.2017 19:19
2 zdjęcia
ZobaczFoto: sxc.hu
Zawodowej ambicji kobiety mają nawet więcej niż mężczyźni. Z badania firmy doradczej McKinsey & Company, które objęło ponad 2 tys. pracowników w pięciu krajach Europy, wynika, że na kolejny szczebel kariery chce awansować 68 proc. kobiet i 67 proc. mężczyzn. Do stanowiska w zarządzie panie też aspirują częściej (48 proc.) niż panowie (44 proc.).
Tyle tylko, że rzadziej wierzą w swoje siły. Podczas gdy 42 proc. celujących mężczyzn liczy, że osiągnie wymarzone stanowisko, to wśród kobiet jest to jedynie 25 proc. Ten brak wiary we własne możliwości to jedna z barier ograniczających karierę kobiet, które wskazuje McKinsey & Company w ogłaszanym 8 marca raporcie „Potęga równości. Jak i dlaczego warto wspierać kobiety w karierze zawodowej". Jako dwa główne hamulce wymienia te związane z dominującą w wielu firmach kulturą.
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
Wbrew potocznym opiniom najmłodsze na rynku pracy pokolenie Z ma podobne oczekiwania wobec pracodawców i szefów...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas