Reklama
Rozwiń
Reklama

Sądy opóźniają rozpoczęcie procedury adopcyjnej

Sądy orzekające w sprawach rodzinnych zwlekają z przesłaniem postanowienia o pozbawieniu władzy rodzicielskiej do ośrodków adopcyjnych nawet przez kilka miesięcy - uważa Rzecznik Praw Dziecka.

Aktualizacja: 07.12.2016 11:20 Publikacja: 07.12.2016 09:39

Sądy opóźniają rozpoczęcie procedury adopcyjnej

Foto: Flickr

– To poważne uchybienie procesowe, które opóźnia rozpoczęcie procedury adopcyjnej, w konsekwencji dzieci dłużej czekają na znalezienie kochającej rodziny – przekonuje Marek Michalak.

Do Biura RPD docierają sygnały, że postanowienia o pozbawieniu władzy rodzicielskiej nie są wysyłane przez wiele tygodni, a nawet miesięcy do ośrodków adopcyjnych prowadzących bank danych o dzieciach oczekujących na adopcję. Tymczasem, zgodnie z przepisami (art. 578 par. 2 kodeksu postępowania cywilnego) informacja z sądu powinna trafić do ośrodka w ciągu 7 dni od momentu uprawomocnienia się postanowienia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama