Reklama

Samoloty szpiegowskie Saaba – Bombardiera

Szwedzki koncern zbrojeniowy zainstaluje na 2 nowych samolotach swój system patrolowania obszarów morskich Swordfish w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na ochronę przed zagrożeniami na morzu, w tym ze strony rosnącej liczby okrętów podwodnych.

Publikacja: 18.02.2016 16:05

O zainstalowaniu najnowszej wersji systemu wywiadu, obserwacji i rozpoznania ISR na nowych obiektach latających w partnerstwie z kanadyjskim Bombardierem poinformowano podczas salonu lotniczego w Singapurze. Informacja wiąże się ze wzrostem napięcia na Morzu Południowochińskim. Chiny rozlokowały nowoczesne baterie rakiet ziemia-powietrze na jednej ze spornych wysp, którą teraz kontrolują na tym akwenie.

Saab wyjaśnił, że system obecnie stosowany na nie produkowanym już samolocie turbośmigłowym Saab 2000 będzie oferowany w samolotach dyspozycyjnych Global 6000 i turbośmigłowych Q400 produkowanych przez Bombardiera. Samolot Global 6000 będzie mógł patrolować akweny przez 8 godzin lotu i oddalać się od swej bazy o 1000 mil morskich (1852 km) - poinformował szef działu lotniczych systemów ISR, Joakim Mevius. Q400 będzie w stanie przebywać w powietrzu tyle samo i oddalać się na 200 mil morskich od bazy.

- Jest kilka krajów, które zbliżają się do procedury zamówień publicznych, a my ostrożnie współpracujemy z kilkoma z nich - powiedział Mevius.

Samoloty wywiadowcze (szpiegowskie) znajdują się na liście zakupów kilku krajów Azji, gdzie skomplikowane spory terytorialne Chin z kilkoma krajami Azji Płd.-Wsch. podsycają zaniepokojenie o bezpieczeństwo.

Saab uruchomił oficjalnie produkcję innego samolotu dyspozycyjnego Bombardiera w wersji wojskowej, nazwanego GlobalEye, po sprzedaniu w listopadzie Emiratom systemu wczesnego ostrzegania i kontroli.

Reklama
Reklama

Saab przewiduje, ze do 2020 r. w regionie Azji-Pacyfiku będzie pływać ponad 100 lodzi podwodnych, wywołując konieczność posiadania samolotów do ich namierzania i obserwacji. Boeing pokazał na salonie samolot rozpoznania na morzu P-8 przystosowany z cywilnego B737.

O zainstalowaniu najnowszej wersji systemu wywiadu, obserwacji i rozpoznania ISR na nowych obiektach latających w partnerstwie z kanadyjskim Bombardierem poinformowano podczas salonu lotniczego w Singapurze. Informacja wiąże się ze wzrostem napięcia na Morzu Południowochińskim. Chiny rozlokowały nowoczesne baterie rakiet ziemia-powietrze na jednej ze spornych wysp, którą teraz kontrolują na tym akwenie.

Saab wyjaśnił, że system obecnie stosowany na nie produkowanym już samolocie turbośmigłowym Saab 2000 będzie oferowany w samolotach dyspozycyjnych Global 6000 i turbośmigłowych Q400 produkowanych przez Bombardiera. Samolot Global 6000 będzie mógł patrolować akweny przez 8 godzin lotu i oddalać się od swej bazy o 1000 mil morskich (1852 km) - poinformował szef działu lotniczych systemów ISR, Joakim Mevius. Q400 będzie w stanie przebywać w powietrzu tyle samo i oddalać się na 200 mil morskich od bazy.

Reklama
Biznes
Kawa jak złoto – ceny nie zatrzymują się, sieci hamują OZE, RPP tnie stopy
Biznes
Sojusz AI w Europie? Polska, Czechy i Bułgaria walczą o wspólną przyszłość
Biznes
Polskie firmy ruszają na świat. Rekordowy wzrost inwestycji zagranicznych
Biznes
Polski rynek automatyzacji nie odstaje od świata
Materiał Promocyjny
Jak znaleźć najtańsze ubezpieczenie OC? 5 sposobów, o których możesz nie wiedzieć!
Reklama
Reklama