Do niedawna portale z ofertami pracy zabiegały głównie o pracodawców i firmy rekrutacyjne. O kandydatów nie musiały się specjalnie starać, bo i tak ich nie brakowało. Dzisiaj muszą zabiegać także o nich – zarówno za sprawą dobrej koniunktury na rynku pracy (rośnie grupa tzw. biernych kandydatów, którzy sami nie szukają ofert), jak i zmian demograficznych. Mobilne pokolenia Y czy Z chcą mieć bowiem wszystko na komórce.
Dlatego portale prześcigają się w budowaniu nowych funkcjonalności na czele z aplikacjami mobilnymi. I jak wynika z najnowszych danych Gemius/PBI, które uzyskała „Rzeczpospolita", robią to skutecznie: w czerwcu br. dziesięć największych serwisów pracy w polskim internecie miało prawie 19,3 mln użytkowników, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. Rekordzistami tempa wzrostu były: Jooble.org (119 proc.), Praca.pl (61 proc.) i Gowork.pl (56 proc.). 26 proc. użytkowników więcej niż rok wcześniej przyciągnął też Pracuj.pl, który wrócił na pozycję lidera branży.
Mocno o to zabiegał nie tylko poprzez ogólnopolskie kampanie promocyjne w mediach. – Kandydaci są coraz bardziej wymagający, zależy im na możliwości sprawdzenia ofert pracy w każdym miejscu i czasie – podkreśla Mariusz Kuźniewicz, B2C Product Manager Pracuj.pl, gdzie w tym roku wprowadzono m.in. nowe statusy aplikacji kandydatów. Dzięki temu na bieżąco otrzymują teraz informację z postępów rekrutacji i tego, co dzieje się z ich zgłoszeniem.
Portal dostosował konto użytkownika do urządzeń mobilnych, dodając nowe usługi, np. zarządzanie uprawnieniami.