Impact Journalism Day 2018

Dzięki rozwojowi technologii ludzie mają większy niż kiedykolwiek dostęp do informacji, dosłownie na wyciągnięcie palca. Ilu z nas może jednak powiedzieć, że jesteśmy naprawdę dobrze poinformowani?

Aktualizacja: 16.06.2018 20:54 Publikacja: 16.06.2018 06:00

Christian de Boisredon

Christian de Boisredon

Foto: MPR

Nagłówki gazet przedstawiają obraz świata w czarnych barwach: konflikty, terroryzm, głód, zmiany klimatyczne, niesprawiedliwość społeczna – lista jest długa. Rzeczywiście stajemy w obliczu wyzwań pozornie nie do pokonania. Mimo to pełny obraz zawiera także rozwiązania i daje nadzieję.

Czytaj więcej:

W 2015 roku 193 kraje podjęły współpracę na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ – ambitnego planu wytyczającego kierunki globalnego rozwoju do 2030 roku. Obejmuje on wezwanie do działań mających rozwiązać problem ubóstwa, chronić naszą planetę, wprowadzić pokój i zapewnić satysfakcjonujące życie wszystkim ludziom. Cele te będzie można osiągnąć wtedy, jeśli rządy, sektor prywatny i społeczeństwo obywatelskie uznają je za swoje.

Na całym świecie pojawiają się oddolne inicjatywy wspierające Cele Zrównoważonego Rozwoju. Zdolni i utalentowani mężczyźni i kobiety znajdują lokalne rozwiązania globalnych problemów, pomagając w ten sposób tworzyć lepsze środowisko społeczne i gospodarcze. Ci przedsiębiorczy ludzie inspirują innych do zastosowania tych rozwiązań np. w opiece zdrowotnej, edukacji, zatrudnieniu, wykorzystaniu czystej energii i dostępie do wody.

Dążenie do pozytywnej zmiany nabiera tempa. Coraz więcej ludzi pracuje nad tym, by przedsiębiorcy społeczni spotykali się z większym odzewem, polegającym na finansowaniu pozytywnego wpływu lub inwestowaniu w nich i przyśpieszaniu wprowadzania w życie ich pomysłów. Takie inicjatywy znajdują też sposoby, aby rozwijać się dzięki budowaniu kontaktów z tradycyjnym biznesem. A z kolei ich innowacyjne i nakierowane na wpływ podejście pomaga przekształcać wielkie korporacje poprzez zachęcanie do bardziej przejrzystego modelu biznesowego i uczciwych produktów.

Media informacyjne mogą odegrać istotną rolę w nagłaśnianiu i rozpowszechnianiu historii o ludziach wprowadzających innowacyjne zmiany. Przez ostatnie sześć lat Sparksnews zaprasza media do uczestnictwa w Impact Journalism Day i do wspólnego publikowania artykułów na temat pozytywnych inicjatyw w dodatkach specjalnych lub raportach online, które tego samego dnia docierają do 120 milionów ludzi. Wiele z tych mediów zaczęło zamieszczać takie historie w codziennych wydaniach. Wy także możecie sprawić, by te projekty rozwijały się i zyskiwały na znaczeniu.

Podziel się na Facebooku i Twitterze historiami, które wywarły na Tobie największe wrażenie (#ImpactJournalism, #StoryOfChange, @Sparknews). Wszyscy możemy brać udział w pisaniu naszej przyszłej globalnej historii.

tłum. d.s.

Christian de Boisredon, założyciel Sparknews and Ashoka Fellow & The Sparknews Team

Nagłówki gazet przedstawiają obraz świata w czarnych barwach: konflikty, terroryzm, głód, zmiany klimatyczne, niesprawiedliwość społeczna – lista jest długa. Rzeczywiście stajemy w obliczu wyzwań pozornie nie do pokonania. Mimo to pełny obraz zawiera także rozwiązania i daje nadzieję.

Czytaj więcej:

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Wydarzenia
Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę
Wydarzenia
Polscy eksporterzy podbijają kolejne rynki. Przedsiębiorco, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej!
Materiał Promocyjny
Jakie możliwości rozwoju ma Twój biznes za granicą? Poznaj krajowe programy, które wspierają rodzime marki
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Wydarzenia
Żurek, bigos, gęś czy kaczka – w lokalach w całym kraju rusza Tydzień Kuchni Polskiej