Taryfy, jakie proponują ci przewoźnicy zazwyczaj są równe połowie ceny po jakiej sprzedają bilety przewoźnicy tradycyjni. Takie podróże jednak drożeją,jeśli ktoś np chce przewieźć bagaż, a w liniach niskokosztowych coś zjeść, bądź wypić na pokładzie.

Teraz - według informacji portalu Pasazer.com także Wizz Air planuje rozpoczęcie bezpośrednich rejsów transatlantyckich z lotniska Londyn-Luton do Nowego Jorku i Toronto. Wcześniej Węgrzy wystąpili o uprawnienia do operowania z Wielkiej Brytanii (AOC) , na wypadek, gdyby Brexit spowodował zerwanie umowy o jednolitym niebie , a więc utrudnienia dla unijnych przewoźników.

Węgierski przewoźnik, największa linia niskokosztowa w Europie Środkowej, w czerwcu br. zamówił kolejnych 10 kolejnych airbusów A321ceo, które zasilą jego flotę w latach 2018 i 2019. To właśnie te samoloty większe, o dłuższym zasięgu (prawie 6 tys. kilometrów) niż równolegle eksploatowane A320, mają posłużyć do rozwoju siatki połączeń transatlantyckich . Takie maszyny bez problemu dolecą z Wlk Brytanii także na wschodnie wybrzeże USA.

Pierwsze maszyny mają polecieć za ocean z uruchomionej w czerwcu 2017 brytyjskiej bazy Wizz Aira w Londynie-Luton już od marca 2018 r. Obecnie na londyńskim lotnisku zbazowany jest jeden airbus A320 wykonujący loty m.in. do Tel Awiwu, Kutaisi w Gruzji i Prisztiny w Kosowie. Wizz Air ma w tej chwili 23 Airbusów A321, czeka na dostawę kolejnych 18, a w przyszłości dodatkowo jeszcze 110 takich maszyn. Węgierski przewoźnik ma w tej chwili łącznie 96 samolotów, a ich średnia wieku wynosi 4,6 lat. jest to najmłodsza flota w Europie.