Air France uruchamia low-costa Joon

Air France podała o utworzeniu taniej linii lotniczej Joon, zrobiła pierwszy mały krok, by dołączyć do konkurentów na długich trasach

Aktualizacja: 25.09.2017 21:59 Publikacja: 25.09.2017 17:30

Air France uruchamia low-costa Joon

Foto: Bloomberg

Tańsze podróże między Europą i obu Amerykami zyskują na popularności, wystartowały z nimi Norwegian i islandzka Wow Air, skłaniając tradycyjnych przewoźników, IAG i Lufthansę do tworzenia własnych tanich marek w lotach transkontynentalnych. Brytyjski easyJet tworzy system pozwalający podróżnym korzystać na Gatwick z drugich lotów Norwegiana i WestJeta.

Air France wyjaśniła, że Joon jest hybrydą low-costa i tradycyjnego przewoźnika, ma nadzieję, że przyciągnie młodszych klientów nazywanych Millenials - urodzonych w latach 80., 90. i 2000. pozwalając odzyskać rentowność na pewnych kierunkach.

Wszystkie linie na świecie "polują"na Millenials, ludzi nastawionych na nowinki technologiczne, bo sądzą, że pozwolą tworzyć tendencje wśród konsumentów z wynajdywaniem sposobów na oszczędzanie pieniędzy. Na pokładzie samolotów Joona będzie można np. korzystać z WiFi, każdy fotel na gniazdo USB.

Podróżni mogą przesiadać się z samolotów Air France na Joon na paryskim lotnisku na podstawie jednego biletu z kodem Air France - poinformował szef Joon, Jean-Michel Mathieu na konferencji prasowej. - To przyczyni się do rozszerzenia zasięgu Air France - dodał.

Joon zacznie od krótkich lotów w grudniu do Barcelono, Berlina, Lizbony i Porto, od marca zacznie obsługiwać połączenia do Fortalezy w Brazylii i na Seszele. Linia będzie mieć do 2020 r. 10 samolotów transkontynentalnych - zacznie od A340, a od 2019 r. przejdzie na bardziej nowoczesne A350 - i 18 na krótkie trasy.

Cena jednego lotu po Europie zaczyna się od 39 euro, do Brazylii od 249 euro, a na Seszele od 299 euro. Do 2020 r. linia zatrudni 1000 pracowników pokładowych.

Tańsze podróże między Europą i obu Amerykami zyskują na popularności, wystartowały z nimi Norwegian i islandzka Wow Air, skłaniając tradycyjnych przewoźników, IAG i Lufthansę do tworzenia własnych tanich marek w lotach transkontynentalnych. Brytyjski easyJet tworzy system pozwalający podróżnym korzystać na Gatwick z drugich lotów Norwegiana i WestJeta.

Air France wyjaśniła, że Joon jest hybrydą low-costa i tradycyjnego przewoźnika, ma nadzieję, że przyciągnie młodszych klientów nazywanych Millenials - urodzonych w latach 80., 90. i 2000. pozwalając odzyskać rentowność na pewnych kierunkach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego