Najlepsze półrocze Lufthansy

Niemiecki przewoźnik spodziewa się w kluczowych dla transportu letnich miesiącach stabilnych cen dzięki popytowi w Azji. Ameryce Płn. i Niemczech. A I półrocze było najlepsze w jego historii.

Publikacja: 02.08.2017 18:02

Najlepsze półrocze Lufthansy

Foto: Bloomberg

Po 6 miesiącach grupa Lufthansy zwiększyła obroty o 12,7 proc. do 17 mld euro, z głównej działalności o 14,2 proc. do 13,3 mld i zysk operacyjny EBIT niemal dwukrotnie do miliarda euro, mimo większego o 223 mln euro rachunku za paliwo (łącznie kosztowało 2,6 mld, o 9,5 proc. więcej). Zysk netto wyniósł 672 mln euro (+56,6 proc,.), operacyjny cash flow 3,2 mld, a dług zmalał o 57,8 proc. do 1,1 mld euro.

Było to możliwe dzięki dużemu popytowi na przewozy i niższym kosztom jednostkowym linii tworzących grupę. Koszty te bez paliwa i wahań kursowych zmalały o 1,2 proc., tylko w II kwartale o 3,4 proc. Marża operacyjna wzrosła o 2,6 pkt proc. do 6,1 proc.

- Osiągnęliśmy najlepsze wyniki półrocza w historii firmy - stwierdził szef pionu finansowego, Ulrik Svensson - Poza dużym popytem i dobrym warunkom cenowym osiągnęliśmy także redukcję kosztów. Musimy to kontynuował, bo to najważniejszy sposób trwałego poprawienia marży - dodał.

Grupa poprawiła w lipcu prognozę rocznego zysku, teraz zakłada także wyjście spod kreski działu cargo. Tania linia Eurowings wypracowała zysk w II kwartale i powinna zakończyć rok dodatnim wynikiem.

Lufthansa przewiduje spadek w II półroczu jednostkowego przychodu, ale liczy na stabilny tylko III kwartał, ostrożniej od IAG i Air France-KLM, które spodziewają się poprawy tego przychodu.

Dyrektor Svensson wyjaśnił, że Lufthansa korzystna z popytu w Azji i Ameryce Płn., także na własnym rynku. Rezerwacje na wrzesień i później są dobre, ale grupa woli zachować ostrożność wobec IV kwartału.

Svensson potwierdził, że firma jest zainteresowana wynajmem kolejnych samolotów z załogami od Air Berlin, ale nie podał żadnych danych liczbowych.

Odmówił odpowiedzi na pytanie, czy Lufthansa złożyła ofertę na Alitalię. Po publikacji wyników powiedział analitykom i dziennikarzom, że "włoski rynek jest bardzo interesujący, zastanowimy się , jak możemy odgrywać tam aktywną role. Nie chcemy wskazywać, w jaki sposób mełlibyśmy ją odgrywać". Stwierdził natomiast, że Lufthansa nie jest zainteresowana Alitalia w jej obecnej formie.

Po 6 miesiącach grupa Lufthansy zwiększyła obroty o 12,7 proc. do 17 mld euro, z głównej działalności o 14,2 proc. do 13,3 mld i zysk operacyjny EBIT niemal dwukrotnie do miliarda euro, mimo większego o 223 mln euro rachunku za paliwo (łącznie kosztowało 2,6 mld, o 9,5 proc. więcej). Zysk netto wyniósł 672 mln euro (+56,6 proc,.), operacyjny cash flow 3,2 mld, a dług zmalał o 57,8 proc. do 1,1 mld euro.

Było to możliwe dzięki dużemu popytowi na przewozy i niższym kosztom jednostkowym linii tworzących grupę. Koszty te bez paliwa i wahań kursowych zmalały o 1,2 proc., tylko w II kwartale o 3,4 proc. Marża operacyjna wzrosła o 2,6 pkt proc. do 6,1 proc.

Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów